اخبار

یکصد و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری برگزار شد

یکصد و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری برگزار شد
یکصد و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با حضور حجت الاسلام والمسلمین «سید علی شاهچراغی» امام جمعه شهرری و «حسین توکلی» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از اعضای شورا در فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به خطبه امام علی(ع) در نهج البلاغه گفت: سه ویژگی در فرهنگ بسیج جای خود را باز کرده و مبنای سیره بسیجیان قرار گرفته که خلوص، بصیرت و اقدام به موقع این سه ویژگی است.

وی ماهیت مردمی بودن که حتی در فرماندهان بسیج نیز جایگاه خود را حفظ کرده را از شاخص های بسیجیان برشمرد و افزود: بسیجیان در همه حال چشم به فرمان رهبرند و پیروی تمام و کمال ایشان هستند و در هر صحنه ای اعم از سازندگی، امداد رسانی و بهداشتی که نیاز به حضور و گره گشایی بوده، حاضرند.

«حسین توکلی» نایب رییس شورا و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز ضمن تبریک هفته بسیج، به نمونه هایی از همکاری بسیجیان شهرستان در حوزه های بهداشتی و امداد رسانی به زلزله زدگان اشاره کرد و افزود: هرکجا بسیجیان وارد عمل می شوند سطح رضایتمندی مردم از خدمات ارتقاء پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه مقرر است به بنا پیشنهاد سردار ذوالقدر دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، همایش بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در شهرستان ری برگزار شود، تاکید کرد: شهرری با توجه به قدمت و اهمیت و جایگاهی که در استان تهران دارد، باید منابع مالی درخور قبله تهران بودن دریافت نماید.

در این نشست حجت الاسلام تقدیری معاون امور طلاب و حوزه های علمیه آستان مطهر حضرت سیدالکریم(ع) به تشریح برنامه های علمی و کنگره سالانه آستان پرداخت و گفت: این کنگره که در راستای ترویج علوم و اهدای جایزه علمی سالانه و تجلیل از دانشمندان معاصر برگزار می گردد، امسال با موضوع فیزیک کاربردی اجرا شده و از خدمات شهید فخری زاده نیز تجلیل خواهد شد.

در ادامه اعضاء حاضر به طرح نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات مطروحه پرداختند.

۱۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۴۲
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |