اخبار

ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری در سال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برگزار شد.

ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری در سال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برگزار شد.
ابراهیم شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری با حضور اعضای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستانهای 10 گانه استان ، چهارشنبه26آبان 1400 در شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری در شاخص های فرهنگی از استان های پیشرو است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری ، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری شامگاه چهارشنبه 26 آبان 1400 با بیان اخبار فرهنگی استان و گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و اعلام برنامه ها و دستور کار جلسه ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان را آغاز کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت : مسوولان شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان در گزارش‌های خود به نقاط ضعف و قوت حاکم بر فرهنگ شهرستان‌ها توجه داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در شهرستانهای استان افزود: سیاست‌گذاری برای ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه و حاکم کردن امور دینی ضروری است.
نکونام به مطالبه و توقع بالای مردم از شورای فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد: اعضای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها فعال‌تر باشند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج و لزوم گرامی‌داشت این هفته یادآور شد: بسیج به‌ عنوان یک شجره طیبه در جمهوری اسلامی شکل گرفته است و باید فرهنگ بسیج، بسیجی و ارزش‌های بسیج تقویت و پُررنگ شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تمامی مردم در بسیج،نقش‌آفرین هستند و باید در حفظ، ارتقا و تقویت فرهنگ بسیجی کوشا باشند.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: توجه به مساله کتاب و ترویج کتاب‌خوانی باید به‌طور خاص در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

نکونام تاکید کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید در تمامی شهرستان‌ها فعال باشد و با استفاده از ظرفیت و پشتوانه قانونی، مصوبات قانونی خود را اجرایی کند.

وی افزود: با کمک ائمه جمعه، ریش‌سفیدان، بزرگان و معتمدان محلی برای رفع رسم‌های اشتباه و اصلاح آن اقدام و در این راستا از ظرفیت‌های مردمی بهره‌گیری شود.

نکونام اظهار کرد: مردم از شورای فرهنگ عمومی انتظارات بالایی دارند و گاهی مطالبات از امکانات بیشتر است اما اعضای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها باید فعال‌تر باشند.

استاندار و نایب‌رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان دستور کار مشخص و برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی و اقدام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد از اینکه برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی می‌گویند باید اینگونه شود، باید آنطور شود، افزود: خطاب این باید‌ها کیست؟ بالاخره در شورای فرهنگ عمومی هم نماینده حاکمیت حضور دارد و هم نماینده دولت؛ بنابراین فرهنگ را خودمان باید حل کنیم؛ پس فقط مشکلات را برای هم بازگو نکنیم بلکه برای حل این مشکلات راهکار ارائه کنیم.

عباسی اظهار داشت: فرهنگ هر شهرستان با شهرستان دیگر و هر فرد با فرد دیگر متفاوت است لذا باید متناسب با فراخور وضعیت شهرستان‌ها دستور کار شورا آماده شود تا با توجه به مشکلات و ظرفیت‌های هر شهرستان فرهنگ‌ها نیز ساماندهی شود.

اقبال عباسی تصریح کرد: اعتبار لازم جهت ساخت نمازخانه و تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی به‌خصوص در حاشیه زاینده‌رود و پل زمانخان از ردیف‌های ملی اختصاص می‌یابد.
۲۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲