اخبار

برگزاری پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان کاشان

برگزاری پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان کاشان
پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان و سایر اعضا برگزار شد.
یت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان در این جلسه ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: برای جوانان و نوجوانان فعالیت اساسی انجام نشده و به یک تحول فرهنگی در زمینه کتاب و کتابخوانی نیاز است؛ به گونه ای که برای هر گروه سنی کتاب خاص آن موجود باشد.

وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور، افزود: عادت به کتابخوانی همچون سایر امور نیازمند تحول است و اگر چه به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ کتابخوانی در کشورمان رشد بیشتری کرده، اما هنوز به جایگاه ایده‌آل نرسیده است.

امام جمعه کاشان، تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم اعتقادهای دینی را به زبان کودکان و نوجوانان به رشته تحریر در آوریم، در حالی که فرقه ضاله بهاییت کتاب‌هایی را که نتوانسته در ایران چاپ کند با زبانی روان در یکی از کشورهای همسایه منتشر و ترویج می‌کند.

وی با بیان اینکه ضعف‌هایی در گویش و انتقال ارزش‌های اسلامی به نوجوانان و جوانان وجود دارد، افزود: درباره خطبه غدیریه محتوای زیادی چاپ و منتشر شده اما درباره واقعه و ماجرای غدیر کمتر گفته شده است.

آیت‌الله سلیمانی در پایان با اشاره به پایتختی کاشان در حوزه نهج‌البلاغه، تأکید کرد: مسئولان فرهنگی باید رسالت خود را به خوبی در این زمنیه انجام دهند.

علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه کاشان نیز در این جلسه اولویت‌بندی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان را خواستار شد و گفت: این فعالیت‌ها باید دسته‌بندی و دستگاه‌های اجرایی برای اجرای برنامه زمان‌بندی آنها با یکدیگر متحد شوند.

وی با اشاره به تدوین برنامه گردشگری شهرستان و ثبت آثار ناملموس فرهنگی کاشان، افزود: این مهم می‌تواند به عنوان یکی از دستورهای کار فرهنگی در شهرستان قلمداد شود.

مرتضایی در ادامه، اظهار داشت: برپایی نمایشگاهای کتاب نباید به یک هفته خاص محدود شود، بلکه این نمایشگاه ها باید در طول سال در کاشان و از طریق حامیان کتاب برگزار شود.

فرماندار ویژه کاشان در پایان تقویت مخزن‌ کتابخانه‌ها و برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی را از جلمه راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی برشمرد و پرداخت بدهی شهرداری کاشان به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را خواستار شد.

میثم نمکی دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره ارشاد اسلامی کاشان نیز در ابتدای این جلسه با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ایجاد نشاط اجتماعی مؤثر است، گفت: در شهرستان کاشان بیش از ۲۱ باب کتابخانه با زیر بنای ۱۱ هزار متر مربع و ۴۰۰ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف برای علاقمندان به کتاب وجود دارد.

گفتنی است در پایان این جلسه از تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در سفر معظمٌ له در بیستم آبان ۱۳۸۰ توسط سید اکبر شعبانی اردهالی هنرمند پیشکسوت عکاسی کاشان ثبت شده است، رونمایی شد.

خاطر نشان می شود پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان روز چهارشنبه 26 آبان ماه با حضور اعضا به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار شد.
۲۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۳۸
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان |