اخبار

توجه به فرهنگ دینی و بومی مازندران از اهداف اصلی ماست

جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در شهر نور برگزار شد.

جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در شهر نور برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور امام جمعه های شهرهای نور و چمستان ، فرماندار شهرستان نور ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین آن اداره کل همچنین ؛ رییسان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها صبح امروز در گالری هنری " دیدی " شهرستان نور برگزار شد. 
دراین همایش ، حجت الاسلام احمدی امام جمعه  و علی شادمان فرماندار شهرستان نور در سخنانی به جایگاه ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتقاء فرهنگ و هنر جامعه اشاره کرده و از تلاش مدیران وکارکنان ادارات ارشاد سراسر استان تقدیر کردند.
در ادامه پس از سخنان نمایندگان ادارات شهرستان در خصوص مسائل گوناگون اداری ، عباس زارع در سخنانی ضمن سپاس از همکاران شهرستان ها گفت : سیاست اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تثبیت جایگاه واقعی فرهنگ و اراد اسلامی و بهره گیری از ظرفیت های  جوانان متخصص و انقلابی است وقرار است با دستور رییسی تمامی بودجه های فرهنگی با نظارت و مسئولیت ارشاد بشه که این اتفاق مبارکی است  و هم اکنون کمتر از ۱۰ درصد بودجه فرهنگی کشور به ارشاد تعلق می گیرد.می گیرد. 
وی از رییسان ادارات  خواست  تعامل  لازم را با دیگر دستگاه ها ،ائمه جمعه ، هنرمندان و فرهیختگان در راستای اهداف فرهنگی و هنری برقرار نمایند . 
زارع با تبریک به همکاران خود برای کسب رتبه برتر در شورای فرهنگ عمومی کشور از آنان خواست نگاه ویژه به این شورا در شهرستان داشته باشند .
وی افزود : قرار است  با هناهنگی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاداسلامی   شورای اطلاع رسانی در شهرستان ها به دبیری ارشاد تشکیل شودکه باید از ظرفیت های ارشاد در این زمینه به صورت بهینه استفاده شود. 
زارع توجه  به فرهنگ دینی و بومی را از اهداف اصلی آن اداره کل دانست  که باید سرلوحه کار ادارات شهرستان ها قرار گیرد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درپایان اظهار داشت : هفته مازندران اتفاقی مبارک در استان بود که با جشن باستانی بومی تیرماه سیزده شو و۱۴ آبان سالروز تاسیس حکومت علویان در تبرستان تا ۲۱ آبان سالروز میلاد شاعر بزرگ مازندرانی ؛ نیما یوشیج با اجرای برنامه های گوناگون فرهنگ و هنری برگزار می شود که این هفته در میان مردم مازندران جایگاه خود را تثبیت کرده که جای بسی خرسندی است.
۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۱۰:۴۰
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران |