اخبار

مراسم گرامیداشت روز فرهنگ عمومی در دماوند برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز فرهنگ عمومی در دماوند برگزار شد
گرامیداشت روز فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر در محل سینما پرستوی شهر دماوند به انجام رسید.

در این مراسم حجت‌الاسلام فتاح‌‌دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند بیان نمود: باید از زبان هنر در قالب‌های فیلم، تئاتر، عکس، خط و نقاشی برای شناساندن فرهنگ عمومی در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

وی افزود؛ برای سلامت روح و روان افراد جامعه باید اخلاق اسلامی و احترام متقابل و فرهنگ صبر و تحمل گسترش یابد و برای اینکه از نظر اقتصادی قوی تر شویم باید فرهنگ قناعت و صرفه جویی و بهینه مصرف کردن و درست مصرف کردن نهادینه شود.

امام جمعه شهرستان دماوند در ادامه گفت؛ فرهنگ اسلامی ایرانی ما این سال ها مورد هجمه و نفوذ دشمنان قرار گرفته است و فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی و سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای فرهنگ عمومی ما را هدف قرار گرفته‌اند و وقتی فرهنگ پوشش زنان و مردان ما به سبک غربی به سوی برهنگی پیش رود، دلبستگی‌های بی‌پایه به نامحرمان باعث فروپاشی خانواده ها می‌شود.

از بخشهای اجرایی این مراسم می توان به اجرای نمایش توسط رضا همتی از هنرمندان حوزه تئاتر شهرستان دماوند، ‌شعرخوانی شاعران منطقه حسین نوروزی، مرتضی اسدالهی و اسماعیل علیان، قصه خوانی محمدجواد حاج آخوندی که به گویش محلی اجرا گردید، اشاره کرد .

 همچنین در این مراسم فیلم کوتاهی با عنوان"دماوند" پخش گردید. در این فیلم علیرضا غلامرضایی «تصویربرداری و تدوین»، وحید رضایی «نویسندگی» و مهناز اکبری «گویندگی متن» را برعهده داشتند. 

شایان ذکر است مراسم گرامیداشت روز فرهنگ عمومی با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند،دفتر امام جمعه شهرستان دماوند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌های فرهنگی هنری شهرستان دماوند و همکاری اداره میراث‌فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره کتابخانه های عمومی دماوند با حضور جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر در سالن سینما پرستو شهر دماوند برگزار شد.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۳۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |