اخبار

برپایی نشست 119 شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه ( استان قزوین )

نوزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه در روز چهارشنبه 1400/08/12 در محل سالن جلسات شورای شهر اقبالیه برگزار شد .

حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان رئیس شورای فرهنگ عمومی اقبالیه ،ضمن گرامیداشت روز13  آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی فرمودند: قرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان نحوه مبارزه و غلبه بر دشمن را بیان فرموده است . و همچنین خداوند در قرآن می فرمایند: تَنْزِیلُ الْکِتابِ مِنَ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ، إِنَّا أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الْکِتابَ بِالْحَقِّ، فَاعْبُدِ اللَّهَ مُخْلِصاً لَهُ الدِّینَ. ما کتاب قرآن را برای بندگان خود نازل کردیم که به حق می باشد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی،ضمنگرامیداشت۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی بیان کرد خداوند در قرآن  کریم دستورات لازم را برای برون رفت ازمشکلات جامعه بیان نموده است اما پیروان و مسلمانان، این دستورات را، درست عمل نمیکنند و ایمان راسخ و محکم ندارند.

سید مرتضی فاطمیان فرمودند ، تا زمانی که ما به دستور کامل قرآن عمل نکنیم گرفتاری ها و مشکلات جامعه برطرف نخواهد شد و دشمن در کمین ما خواهد بود که الحمدالله مسئولان با هوشیاری و بیداری در مقابل این توطئه ها ایستاده اند و آنها را یکی پس از دیگری خنثی خواهند کرد که نمونه جدید آن شیطنت سایبری برای مختل کردن سیستم جایگاه های بنزین بود که دشمن با این حمله می خواست که جامعه را دچار مشکل کند. اما بحول قوه الهی با هوشیاری مسئولان خنثی شد.امام جمعه شهر اقبالیه،حاضرین و اعضای شورای فرهنگ عمومی را به حضور پرشور در مراسم یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مصلی نماز جمعه اقبالیه ، دعوت نمودند.

در ادامه جلسه شهریار پرهیزکاری دبیر شورای فرهنگ عمومی ، ضمن قرائت بخشی از وصیت نامه شهید حسین نوری و خیرمقدم به اعضای شورا با گرامیداشت 13 آبان و بزرگداشت روز فرهنگ عمومی به بیان دستور جلسه پرداختند و افزودند، جلسه 19 شورای فرهنگ عمومی با دو دستور کار ، آغاز می شود که عبارتند از: یک، هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت روز فرهنگ عمومی و تجلیل از فعالان فرهنگی شهر و دوم، آسیب شناسی فضای مجازی برای جوانان و نوجوانان، که بحث آسیب های اجتماعی در فضای مجازی به عنوان یک موضوع جدی ، مورد تاکید می باشد. امروز در جامعه فعالیت های مجازی برای دانش آموزان بیشتر تهدید کننده می باشد تا فرصت . استفاده درست از این تکنولوژی بسیار مهم می باشد که برای این موضوع باید چاره اندیشی کرد. ضمنا بمناسبت روز فرهنگ عمومی از 5 نفر فعال و خادم فرهنگی شهر اقبالیه، تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

۱۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۴:۱۹