اخبار

استاندار قزوین در نشست 115 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین : نظام برنامه و بودجه کشور در اعتبارات فرهنگی به استانها اعتماد کند

استاندار قزوین در نشست 115 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین : نظام برنامه و بودجه کشور در اعتبارات فرهنگی به استانها اعتماد کند
استاندار قزوین در نشست 115 شورای فرهنگ عمومی استان گفت: متاسفانه در نظام بودجه کشور ، اعتبارات فرهنگی استانها جایگاهی ندارد که به هیچ وجه مطلوب ارزیابی نمی شود و این رویکرد باید در برنامه و بودجه اصلاح و در این حوزه به استان ها اعتماد شود.

هدایت الله جمالی پور نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین روز شنبه در نشست 115 شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: امروزه یکی از اصلی ترین دغدغه های نظام و مسوولان موضوع جنگ نرم و تغییر ساختار اجتماعی جامعه است و دشمنان به دنبال تهی کردن جامعه از ارزش های پایدار هستند. غفلت در این حوزه خسارات جبران ناپذیری را برای کشور به وجود می آورد و نباید به دلیل اقدامات اقتصادی و توسعه ای در این بخش غفلت کرد.
در حوزه فرهنگ نباید جزیره ای عمل کرد و باید به شکل یک برنامه مدون و با یک سیاست گذاری درست اقدامات لازم را انجام داد.
وی اظهار داشت: امروز نهادهای متعددی در زمینه فرهنگ وجود دارد که گاهی اوقات همین تعدد در سطوح پایین مشکلاتی را ایجاد و خیلی از تصمیمات فرهنگی را با چالش های مختلفی رو به رو می کند.
توسعه، بال های متعددی دارد و معمولا مسوولان براساس علایق موجود به یکی از این بال ها کشیده می شوند که در این حوزه اگر به تمامی این بخش ها متوازن نگاه نکنیم به طور قطع با مشکل رو به رو می شویم.
جمالی پور اضافه کرد: در موضوعات فرهنگی باید اقدامات مطالعاتی، پژوهشی و عارضه یابی به درستی انجام شود تا بدین وسیله به شکل بهتری اقدامات انجام گیرد.

۱۷ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۳۴