اخبار

برپایی نشست 115 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین به مناسبت 14 آبان - روز فرهنگ عمومی

برپایی نشست 115 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین به مناسبت 14 آبان - روز فرهنگ عمومی
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: از زمان حضور آیت الله عابدینی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان تا به امروز ۱۸ جلسه شورای فرهنگ عمومی با ۴۴ دستورکار برگزار شده که ۱۰۰ مصوبه داشته است.

نشست 115 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین روز شنبه مورخ 1400/08/15 در محل سالن شهید امامی استانداری قزوین تشکیل شد .

محمد حسین اسماعیلی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در این  نشست اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در استان قزوین از سال ۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز ۱۱۵ جلسه در استان تشکیل شده است.  از جمله مهمترین مصوبات این شورا می توان به تشکیل شورای عالی قرآن استان قزوین، تشکیل شورای فضای مجازی، تشکیل شورای سیاستگذاری کانون فرهنگی و هنری مساجد و تشکیل هشت کارگروه تخصصی زیر مجموعه شورا نام برد.
اسماعیلی همچنین اضافه کرد: تصویب و اجرای طرح پژوهشی سند توسعه فرهنگی استان در ۲ فاز و طی ۲ سال، طرح بزرگ پژوهشی اندازه گیری سرمایه اجتماعی استان، طرح ساماندهی و نظارت بر تبلیغات محیطی در کل استان، تحول فضای مجازی استان قزوین، آموزش سواد رسانه ای ویژه مدیران و طرح پویش های مجازی عفاف و حجاب، دفاع مقدس، کرونا و سایر موضوعات اجتماعی از دیگر مصوبات این شورا در دوره اخیر است.
وی اظهار داشت: از دیگر مصوبات و اقدامات این شورا می توان از طرح تربیت مربیان قرآنی، هماهنگی جهت تشکیل و راه اندازی شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها و بخش های تابعه و برگزاری بیش از ۵۰ دستور جلسه در شورای فرهنگ عمومی توابع استان نام برد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در دوره جدید وزارت فرهنگ، طرح تحول انقلابی در ساختار فرهنگی کشور با دستور مقام معظم رهبری در چهار موضوع تخصص گرایی، تحول گرایی، مردم گرایی و جوان گرایی دنبال می شود که در استان هم پیگیری خواهند شد.

۱۶ آبان ۱۴۰۰ ۱۰:۳۸
۱۷ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۰۶