اخبار

یدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه با امام جمعه شهرستان

یدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه با امام جمعه شهرستان
رامرز رادمنش دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان، تاجمیری فرماندار و نایب رئیس شورا و برخی از اعضای اصلی شورا با امام جمعه شاهین شهر به مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ عمومی دیدار و گفتگو نمود.
با دعوت فرامرز رادمنش دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان،  تاجمیری فرماندار و نایب رئیس شورا و برخی از اعضای اصلی شورا با امام جمعه شاهین شهر به مناسبت روز شورای فرهنگ عمومی دیدار و گفتگو نمود.

 این دیدار با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه فرامرز رادمنش ضمن تبریک روز فرهنگ عمومی به حجت الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی امام جمعه شاهین شهر و رئیس شورای فرهنگ عمومی،  تاجمیری فرماندار و نایب رئیس شورا و سایر اعضای شورا گزارشی آماری از جلسات شورای فرهنگ عمومی و مصوبات آن و اقدامات صورت گرفته ارائه داد و گفت :  در دو سال گذشته 11 جلسه برگزار شد که 7 جلسه آن در سال 99 و 4 جلسه در سال جاری برگزار شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اضافه کرد : 14 دستور کار در سال 99 طرح شد و 48 مصوبه بدست آمد و در سال جاری نیز 6 دستور کار و 25 مصوبه داشته ایم که بیش از 85 درصد آن اجرایی و عملیاتی شده است.

 تاجمیری فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز با تبریک این روز به امام جمعه و اعضای شورا در خصوص اهمیت این شورا اظهار کرد : ساز و کار این شورا توسط شورایعالی مربوطه در کشور ، استان ها و شهرستانها  طراحی شده و مسائل فرهنگی نیز باید متوازن با پیشرفت های دیگر در نظر گرفته است .

 نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: نگاه ایجابی و سلبی باید غیر از مدیریت بخش های خصوصی در شوراهای فرهنگی و اسلامی هم باشد و ما به یک آسیب شناسی و نگاه تحلیلی در این شوراها نیاز داریم تا بتوانیم شاهد توسعه و پیشرفت در این زمینه باشیم.

تاجمیری در خصوص ظرفیت ها و توانمندی های این شهرستان گفت : دیده شدن این شهر از نکات مهم است و این شهرستان در جای خود دیده نشده و نگاه منابع استانی باید تغییر کند.

وی در ادامه افزود : منابع دریافتی هیچ تناسب عقلایی با توجه به مراکز ، نهادها و ظرفیت های شهرستان ندارد و جوابگوی آنچه باید باشد نیست . الان مشکلات و انتظارات زیاد است و بهبود وضع مردم از اولویت هاست .

تاجمیری در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد : ائمه جمعه از سرمایه های جامعه اسلامی هستند و با توجه به دغدغه های مادی و معنوی که امام جمعه شاهین شهر دارند و در راستای بهبود وضعیت مردم کوشش می کنند و به مناسبت روز فرهنگ عمومی از فعالیت های ایشان تقدیر و تشکر می کنم و این روز را به ایشان تبریک می گویم .     

در پایان رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و امام جمعه شاهین شهر ، ضمن خیر مقدم به میهمانان و تبریک روز فرهنگ عمومی به اهمیت این شورا و اجرایی شدن مصوبات آن اشاره کرد و اظهار داشت : واقعیت این است کار اصلاحی دشوار و کار تخریبی آسان است و ماشین هواهای نفسانی انسان در سرازیری است و اگر کسی بخواهد به دنبال شهوت و غفلت برود براحتی پیش می رود و یا اگر بخواهیم یک ساختمان را خراب کنیم با یک نفر کارگر ظرف یک نیم روز می توان آنرا خراب کرد ولی ساختن آن نیاز به طراح ، مهندس ، سرکارگر و چیزهای دیگر دارد و این کار دشوار است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی افزود : با توجه به نیروی های کم، کارهای فرهنگی بسیاری انجام شده است مانند مشاوره های طلاق، مشاوره های اقناعی، آموزش های متعدد، کارهای تحقیقاتی متعددی که در شورای فرهنگ عمومی انجام شده است و موارد دیگر .

امام جمعه شاهین شهر خاطر نشان کرد : انتقاد مردم از فعالیت های مسئولین همیشه بوده است ولی هر وقت نیاز بوده ، مردم حضور داشتند و این نشان می دهد که کار هم می شود ولی نیاز به توسعه و پیشرفت داریم و کارهای اساسی و خوبی در حال انجام است .

 در پایان به رسم یادبود هدیه ای از طرف دبیر شورای فرهنگ عمومی و توسط نایب رئیس شورا به امام جمعه شاهین شهر اهداء شد.
۱۶ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۱۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان |