اخبار

سخنرانی دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان نجف آباد پیش از خطبه های نمازجمعه

سخنرانی دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان نجف آباد پیش از خطبه های نمازجمعه
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان همزمان با 14 آبان " روز فرهنگ عمومی " پیش از خطبه های نماز جمعه شهر گلدشت سخنرانی نمود .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با روز 14 آبان " گرامیداشت روز فرهنگ عمومی " به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور در جمع نمازگزاران شهر گلدشت و پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی نمود .

 رئیس اداره و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر گلدشت ، ضمن تبریک پیروزی جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات دزدی دریایی و ناکامی سرقت نفت ایران توسط آمریکا و همچنین تبریک به مناسبت 13 آبان روز دانش آموز ، در سخنان کوتاهی در خصوص 14 آبان روز فرهنگ عمومی مطالبی را عنوان نمود.

سید حسن لوح موسوی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که می فرماید:  " فرهنگ اساس کار ماست ؛ افزود : برای برنامه ریزی فرهنگ سالم ، تقویت فرهنگ عمومی ، رصد و پایش مسائل فرهنگی و ظرفیت‌های بالقوه‌ ؛ فرهنگ امری ضروری است و با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می تواند از بسیاری از آسیب هاو انحرافات اجتماعی جلوگیری نماید.

 وی نقش فرهنگ عمومی در برقراری همزیستی، مودت، محبت، همکاری، همیاری و کمک و دستگیری از یکدیگر را مهم دانست و مهرورزی و عدالت اجتماعی و ظلم ستیزی را از محوری ترین اصول اسلام در فرهنگ عمومی جامعه عنوان نمود.

دبیر شورا و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های شورای فرهنگ عمومی شهرستان نجف آباد افزود : شورای فرهنگ عمومی براساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال 1363 و با نام شورای عالی انقلاب فرهنگی  شکل گرفت و پس از آن موضوع رسیدگی به وضعیت فرهنگی جامعه در آن شورا مطرح و بر اساس نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ریاست وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سال 1364، به منظور تعیین اهداف ، سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور ، شورای فرهنگ عمومی با وظایف مشخص شکل گرفت.

لوح موسوی با اشاره به وظایف شورای فرهنگ عمومی شهرستان و اعضای تشکیل دهنده این شورا اضافه کرد:گفت: تاکنون در شهرستان نجف آباد 71 جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسناتی  امام جمعه ، نایب رئیسی مجتبی راعی معاون استاندار و فرماندار شهرستان و دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شده است که تاکنون بیش از 500 مصوبه نیز داشته است که برخی از مصوبات اجرایی شده است.
۱۶ آبان ۱۴۰۰ ۱۰:۴۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان |