اخبار

برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی در شهرستان ایجرود

برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی در شهرستان ایجرود
کارگاه سبک زندگی اسلامی که از توصیه های برجسته ی رهبری معظم انقلاب اسلامی در منشور گام دوم انقلاب است، در شهرستان ایجرود برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سلطانی طی سخنانی ضمن برشمردن شاخص های سبک زندگی اسلامی ایرانی بیان نمودند: اصول و هدف انقلاب اسلامی این بوده است که حیات طیبه و منش اسلامی و اهل بیت (ع) در جامعه برقرار شود که این همان چیزی است که در بیانیه گام دوم انقلاب و درباره محور سبک زندگی مورد تأیید قرار گرفته است، چنانچه اگر فردی در جامعه حضور یابد متوجه شاخص ها و نمادهای اسلامی در ابعاد مختلف شود.
وی توجه به سبک زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب را نشان از اهمیت نهاد خانواده دانسته و گفتند: تاکید رهبر معظم انقلاب به تعریف و تبیین سبک زندگی اسلامی که بر پایه قرآن و اهل بیت (ع) تنظیم شود، بسیار بجا و دقیق است زیرا با توجه به آسیب‌ شناسی در ابعاد مختلف جامعه شاهد نوعی بازنگری در ارزش‌ها برای کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم که به طور قطع این مهم، وابستگی زیادی به سبک و نحوه زندگی و فرهنگ رفتاری افراد دارد.
حجت الاسلام سلطانی معنویت و اخلاق را جهت دهنده همه حرکت ها و فعالیت های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه برشمرده و افزودند: بودن آنها محیط زندگی را حتی با کمبود های مادی بهشت می سازد.
ایشان گفتند: انسان اگر در عالی ترین مراتب رفاه مادی قرار داشته باشد اما از وصول به مقامات معنوی باز مانده باشد در حقیقت دچار خسران شده و هیچ یک از بهره مندی های مادی به کارش نخواهد آمد و موجبات سعادت و رستگاری او را فراهم نخواهد نمود.
وی خانواده را خمیر مایه و سنگ بنای جامعه ی بزرگ اسلامی دانسته و افزودند: حکمت الهی بنا بر فطرت و آرامش انسانها طوری نظام مند آفریده شده است که برای رشد و شکوفایی و رسیدن به آرامش و امنیت روانی منوط به تشکیل خانواده گشته است.
پیشکاری مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود نیز در این مراسم طی سخنانی سبک زندگی اسلامی، معنویت و اخلاق را از توصیه‌های برجسته رهبری نظام در منشور گام دوم انقلاب عنوان و سخن ایشان را در این خصوص که فرمودند: «تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران زیان های بی جبران اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است که مقابله با آن جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد» را بیان و تاکید نمود: چشم امید رهبری به جوان هاست. این مقام مسئول تاکید کرد: عدم رعایت دین مبین اسلام و دستورات ائمه (ع) مبنی بر سلامت معنوی و سبک زندگی اسلامی در جامعه ممکن است آفاتی را متوجه ما کند که همانا اگر امروز آفاتی در جامعه وجود دارد بخش مهمی از آن ناشی از عدم توجه به دستورات معنوی و سبک زندگی سالم معصومین (ع) است.
پیشکاری گفت: آنچه می تواند روشنی بخش حقیقی زندگی ها در عصر کنونی باشد پیروی و الگو قرار دادن زندگی اهل بیت (ع) بوده و بی شک نسخه بی بدیل و کمیاب جهت آرامش در زندگی و ساده زیستی همراه با عفت، عزت تبعیت نمودن از خانواده امام متقیان علی (ع) و حضرت زهرا (س) می باشد.
وی افزود: با توجه به دستورات دینی در حوزه سبک زندگی اسلامی به خصوص مبحث سلامت معنوی امید این می رود که جامعه به فرم ایده آل خود از منظر سلامت روحی، جسمی، روانی و اجتماعی برسد و این امر با ترویج و اشاعه سبک زندگی اسلامی ایرانی و همت تلاشگران حوزه فرهنگ و آموزش نهادینه شده و محقق خواهد شد.
۱۵ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۲۷