اخبار

بمناسبت 14 آبانماه روز فرهنگ عمومی

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی در چهارمحال و بختیاری: رفتار‌ها و باور‌ها دو شاخصه اصلی فرهنگ عمومی جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی در چهارمحال و بختیاری: رفتار‌ها و باور‌ها دو شاخصه اصلی فرهنگ عمومی جامعه هستند.
فرهنگ عمومی، فرهنگ ارزش‌هاست و همه باید دست به دست هم دهیم تا ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و به همان میزان که از دیگران انتقاد و مطالبه می‌کنیم از خود هم این مطالبه را داشته باشیم تا بتوانیم فرهنگ عمومی را با یک عزم همگانی و اراده جدی در جامعه حاکم کنیم.خانه و خانواده با تربیت صحیح فرزندان و جلوگیری از ناهنجاری‌ها و معصیت‌ها نقش اساسی در فرهنگ عمومی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام در خطبه‌های نماز جمعه روز چهاردهم آبان ماه ۱۴۰۰ در مصلای امام خمینی با دعوت مردم به تقوای الهی به معنای ترک معصیت و ادای واجبات گفت: تقوای الهی و سپردن مدیریت امور به خدا، انسان را از همه تنگنا‌ها خارج می‌کند و باعث بازگشایی گره‌ها می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت ١۴ آبان ماه «روز فرهنگ عمومی» افزود: رفتار‌ها و باور‌ها دو شاخصه اصلی فرهنگ عمومی جامعه هستند و آحاد جامعه نقش عمده‌ای در شکل‌گیری فرهنگ عمومی ایفا می‌کند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه اصلاح فرهنگ فقط بر عهده متولیان و مسئولان و دولت‌مردان نیست و فقط هموار کردن مسیر و برخورد مناسب با برخی موارد است، تصریح کرد: خانه و خانواده با تربیت صحیح فرزندان و جلوگیری از ناهنجاری‌ها و معصیت‌ها نقش اساسی در فرهنگ عمومی دارد.

وی ادامه داد: همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز هرکدام به گونه‌ای در این زمینه نقش‌آفرین هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: فرهنگ عمومی، فرهنگ ارزش‌هاست و همه باید دست به دست هم دهیم تا ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و به همان میزان که از دیگران انتقاد و مطالبه می‌کنیم از خود هم این مطالبه را داشته باشیم تا بتوانیم فرهنگ عمومی را با یک عزم همگانی و اراده جدی در جامعه حاکم کنیم.

وی با اشاره به واقعه بسیار مهم ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی گفت: امام راحل این حادثه بسیار مهم را انقلاب دوم نامیدند، چرا که دو روز پس از آن دولت لیبرال و موقت انصراف داد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به بر ملا شدن دزدی و غارتگری آمریکا در آب‌های جنوب کشور، گفت: به فضل الهی پاسداران انقلاب اسلامی نفت و کشتی سرقت شده را از دست آمریکا گرفتند و این نشان از زمین گیر کردن قدرت بزرگ جهانی آمریکاست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه سفر اعضای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی به استان‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری جمع بندی و مصوبات قابل توجه و ارزشمندی به لحاظ مسائل فرهنگی به دنبال داشت، همچنین سفر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به این استان می‌تواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی و امنیت غذایی راهگشا باشد.

۱۵ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۲۹