اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد(14 آبان 1400) به مناسبت روز فرهنگ عمومی بر فرهنگ مطالعه تاکید کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد(14 آبان 1400) به مناسبت روز فرهنگ عمومی بر فرهنگ مطالعه تاکید کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه روز 14 آبان گفت: در شرایط کنونی که دشمنان با ابزارهای نوین تبلیغاتی درصدد از بین بردن ارزش‌ها و اعتقادات جامعه ایرانی هستند، گسترش فرهنگ مطالعه می‌تواند توان مقابله با این تهاجمات را ارتقا دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، ابراهیم شریفی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد به مناسبت 14 آبان روز فرهنگ عمومی افزود: تهاجم نظامی و تحریم اقتصادی از شیوه‌های استکبار جهانی برای غلبه بر کشورها و جوامع است اما در شرایط کنونی که راه‌های تهاجم به سمت استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی در حوزه فرهنگ پیش رفته ،لازم است بنیان‌های فکری و اعتقادی در جامعه به ویژه میان جوانان به خوبی تبیین شود.

وی گسترش فرهنگ مطالعه را از جمله مهم‌ترین راهکارها برای مقابله با تهاجمات دشمنان در عرصه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: کتاب‌خوانی و ارتقا سطح مفاهیم و ارزش‌های حقیقی جامعه می‌تواند آسیب‌های ناشی از این تهاجم را به مراتب کاهش دهد.

شریفی در ادامه با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال تاکنون مصوبات مختلفی را برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان داشته است، یادآور شد: واقعیت امر این است که دستگاه‌های متولی به تنهایی قادر به اجرایی شدن برخی مصوبات نیستند و در این راه نیاز است همراهی و همکاری مردمی نیز شکل بگیرد.

وی وجود خرده‌فرهنگ‌های متنوع در استان را ظرفیتی مهم در حوزه فرهنگی بیان کرد و گفت: زیربنای تمامی امور جامعه در فرهنگ نهفته است و اگر علاوه بر استفاده شایسته از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، مشکلات فرهنگی به وقت شناسایی و رسیدگی شود می‌توان دیگر مسائل مربوط به حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را نیز ساماندهی کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ضرورت گسترش کتاب‌خوانی را در جامعه متذکر شد و افزود: این مورد به یک انقلاب فرهنگی و حضور تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مردمی نیاز دارد تا با بسیج عمومی، سطح این فرهنگ شایسته در جامعه ارتقا یابد و راه برای حل بسیاری از مشکلات هموار شود.

به گزارش روابط عمویم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی، ۱۴ آبان‌ماه را در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان "روز فرهنگ عمومی" نام‌گذاری شده است
۱۵ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۲۳