اخبار

نودویکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل اصفهان برگزار شد

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان
نودویکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل اصفهان  برگزار شد
نودویکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل باحضورحجت الاسلام و المسلمین معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزارشد.
حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی روز پنج شنبه 6 آبان ماه سال۱۴۰۰ در نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان آئین نامه ای دارد که جایگاه، اهمیت و کارکرد آن را برای ما مشخص می کند و لازم است در مواقع لزوم بازخوانی شود تا درطی مسیر حرکتمان اثرگذار باشد و جهت دهی کند.
 وی ضمن اشاره به اینکه یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی رصد وضعیت فرهنگی شهرستان از لحاظ زیرساختار، مؤلفه ها و هنجارها است اظهار داشت : شورای فرهنگ‌ عمومی عالی ترین شورا در حوزه فرهنگی و زیرساخت فرهنگی هر شهرستان است که به نوعی اتاق فکر و پارلمان فرهنگی و مرکز تصمیم گیری برای فرهنگ شهرستان است لذا با توجه به ظرفیت ها و در راستای سیاستگذاری؛ باید برنامه ریزی، مدیریت و اقدامات لازم صورت گیرد ضمن اینکه متولیان فرهنگی و مجموعه‌های تاثیرگذار تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند. 
حجت الاسلام معتمدی اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی ظرفیت بالقوه‌ای است که باید در راستای تقویت و اصلاح آن پژوهش های لازم صورت پذیرد.
وی با تأکید بر توسعه زیرساخت های فرهنگی شهرستان ها ادامه داد: مأموریت، رسالت و وظیفه اصلی ما توسعه زیر ساختهای فرهنگی است چرا که منتهی به عدالت فرهنگی می شود لذا برای تحقق این مهمّ نقشه راه و سند توسعه مشخصی لازم هست که این زیرساختها شناسایی شوند و هدف فرهنگی را برای چند سال آینده در سطح شهرستان مشخص و جهت دهی کند.
در این جلسه همچنین هرکدام از حاضران پیرامون موضوع جلسه تبادل نظر کردند.
خاطرنشان می‌شود، حجت الاسلام و المسلمین معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز پنج شنبه ششم آبان ماه ۱۴۰۰ در سفری یک روزه به شهرستان آران و بیدگل در نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در حسینیه الزهرا(سلام الله علیها) این شهرستان شرکت کرد و در پایان این جلسه از  تلاش های حجت الاسلام والمسلیمن ابوالفضل سلیمانی رییس شورای فرهنگ عمومی شهر آران و بیدگل برای قرارگرفتن این شورا در سال 1399 جزء سه شورای فرهنگ عمومی برتر استان تقدیر کرد.
۱۱ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۵۵