اخبار

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چوار برگزار شد

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چوار برگزار شد
اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چوار به ریاست حجت الاسلام و المسلمین میهن پرست امام جمعه شهرستان چوار و با حضور عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، این جلسه با محوریت هفته دفاع مقدس و برگزاری یادواره سرداران و 3000 هزار شهید استان ایلام و با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل دفتر امام جمعه شهرستان چوار برگزار شد.
در ابتدای این جلسه عمران خودآموز دبیرشورای فرهنگ عمومی استان به بیان وظایف و نحوه ترکیب شورای فرهنگ عمومی پرداخت و افزود: تشکیل شورای فرهنگ عمومی در شهرستان تازه تاسیس چوار به بررسی آسیب‌های اجتماعی و اولویت های فرهنگی و اجتماعی شهرستان خواهد پرداخت.
وی افزود: بررسی معضلات و ویژگی‌های فرهنگی جامعه شهری و روستایی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این معضلات، حذف سنت‌های غلط رایج و تشویق مردم بر حفظ و تقویت ارزش‌های دینی، مذهبی و فرهنگی و اتخاذ شیوه‌های تشویقی و نظارتی در شهرستان به منظور اعتلا و شکوفایی فرهنگ عمومی در ابعاد مختلف از جمله وظایف این شورا است.

در ادامه حجت الاسلام میهن پرست امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چوار به بیان اهمیت و ضرورت تشکیل شورای فرهنگ عمومی  در این شهرستان پرداخت و افزود: این شورا می تواند راهگشای خیلی  از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان باشد.
وی افزود: همه دستگاه ها،نهادها و ادارات شهرستان چوار باید برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس اهتمام داشته باشند و تلاش خود را برای انتقال روحیات و تجربیات آن دوران به نسل امروز به کار گیرند.
در ادامه فهد کمالوندی فرماندار شهرستان چوار با اشاره به اینکه ‌گام اول در این حوزه شناسایی اولویت های فرهنگی است، گفت: یکی از مشکلات مهم در این شهرستان بحث نسبت فامیلی و انتظارات برای استخدام در شرکت های پتروشیمی و پالایش گاز است و باید با فرهنگ سازی و راهکار مناسب این معضل را حل کرد.
در ادامه جلسه هر یک از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و مقرر شد؛ شورای شهر و شهرداری با همکاری سپاه شهرستان شهرستان نسبت به انجام تبلیغات محیطی و آذین بندی اقدام نمایند و شهرداری چوار پیگیری لازم را در خصوص ساخت و طراحی اِلمان سرداران و 3 هزار شهید شهرستان با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهد. همچنین پخش پیام های فرهنگی در تابلو الکترونیکی توسط شهرداری چوار و  برگزاری مسابقه فوتسال توسط توسط اداره ورزش و جوانان از دیگر مصوبات این جلسه بود.
گفتنی است در پایان این جلسه احکام اعضای شورای فرهنگ عمومی با امضای حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده محترم ولی فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ایلام توسط عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعضا تقدیم شد.

۵ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۱۲