اخبار

یکصدونهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان برگزار شد

یکصدونهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان برگزار شد
یکصدونهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان با موضوع توسعه و ترویج فرهنگ قرآن درمحل سالن اجتماعات شهدای فرمانداری شهرستان برگزارشد.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان با بیان اینکه توجه و عمل به قرآن آخرین وصیت پیامبر اسلام(ص)است بنابراین باید فرهنگ قرآنی با زندگی مسلمانان عجین شودتصریح کرد:وظیفه علماء و بزرگان و همه دست اندرکاران تسهیل دسترسی مردم به منابع فرهنگ قرآنی است.
امام جمعه قوچان یکی از راههای ترویج فرهنگ قرآن را نکوداشت کاتبان و حافظان و مفسران این کتاب الهی دانست و گفت:استادعلی‌اکبر اسماعیلی قوچانی که کاتب بزرگترین قرآن جهان اسلام است از افتخارات قوچان می‌باشد و باید نکوداشتی در شأن ایشان برگزار شود.
سپس مرآتی فرماندار قوچان در این نشست گفت:نکوداشت چهره های  علمی ، فرهیخته و هنری و خادمین به مردم در حقیقت نکوداشت علم، فرهنگ، هنر و خدمتگزاری است.
وی افزود؛ این افراد سرمایه های اجتماعی ما هستند تکریم سرمایه های اجتماعی باعث تقویت حس اعتماد عمومی، همبستگی اجتماعی و توسعه و پیشرفت جامعه خواهد شد،
نائب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان با اشاره به اینکه ؛شهرستان قوچان هم چهره‌های فرهیخته ، اندیشمند و خدمتگزار زیادی دارد که باید در جهت برگزاری نکوداشت و معرفی این چهره ها به مردم تلاش کنیم.
وی تاکید نمودند ؛ این موضوع را با نکوداشت استاد اسماعیلی قوچانی خوشنویس و هنرمند بزرگ کشوری که بزرگترین قرآن خطی جهان اسلام را در قالب یک اثر هنری بسیار فاخر کتابت کرده‌اند شروع خواهیم کرد.
مطاعی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان  برگزاری محافل انس باقرآن به صورت فصلی با حضور قاریان بین‌المللی و بصورت ماهانه در مساجد سطح شهر و روستا باحضور قاریان شهرستانی و تشکیل ستاد نکوداشت کاتب قرآن  استاداسماعیلی قوچانی را از اهم مصوبات نشست ذکر کرد.
۲۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲