اخبار

بررسی مسائل فرهنگی آوج در دیدار شورای اسلامی شهر آوج با دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین

بررسی مسائل فرهنگی آوج در دیدار شورای اسلامی شهر آوج با دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین
اعضای شورای اسلامی شهر آوج با حضور در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با وی دیدار و درباره مسائل فرهنگی آوج گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در این دیدار که حسین علیشاهی رئیس و افتخاری عضو شورای اسلامی شهر آوج، سید محمد موسوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آوج، معصومه حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع و علی مهدوی دوست کارشناس مسئول حقوقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور داشتند، محمدحسین اسماعیلی دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: عدالت فرهنگی موضوع مهمی است که در صدر سیاست کاری ما در این اداره کل بوده و سعی کردیم به مناطق کم برخوردار و محروم توجه کنیم. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: آوج از مناطق محروم استان و حتی کشور است و از نظر زیرساخت های فرهنگی بسیار فقیر است ؛ لذا طرح ایجاد مجتمع فرهنگی در آوج در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه با جلسات متعددی که در فرمانداری آوج، استانداری قزوین و سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم ، این پروژه مورد تصویب قرار گرفت و بوجه اولیه آن نیز مصوب شد.

اسماعیلی افزود: از شورای شهر و شهرداری آوج انتظار داریم تا سریعاً نسبت به اختصاص زمین و صدور سند اقدام نمایند تا عملیات اجرایی این پروژه فرهنگی در اولین فرصت آغاز گردد. وی تأکید کرد: در کنار کمبودها و محرومیت ها باید به ظرفیت ها و توانمندی های آوج نیز توجه کرد ؛ ظرفیت هایی چون آیین ها و سنت های بومی و محلی، روستا نشینی، طبیعت، گردشگری و نیروی انسانی بکر که برای آن می توان برنامه ریزی های دقیقی کرد. اسماعیلی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم تا برای کشف و پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری و همچنین احیا و معرفی آداب و سنن و       ظرفیت های فرهنگی آوج با کمک ادارات و نهادها و مردم آوج برنامه هایی را در آن منطقه اجرایی کنیم. دبیر شئرای فرهنگ عمومی استان در پایان ابراز امیدواری کرد با انعقاد تفاهمنامه با شهرداری و شورای شهر آوج و طراحی یک نقشه راه فرهنگی و تنظیم تقویم اجرایی مدون بتوانیم در توسعه فرهنگی و هنری آوج گام های بلندی برداریم. در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر آوج نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی منطقه و کمبودها و ظرفیت های آن در خصوص اختصاص زمین برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری و همچنین همکاری در اجرای برنامه ها و جشنواره های فرهنگی اعلام آمادگی و موافقت کردند.

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۳۱
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین |