اخبار

خانه تعزیه حوزه هنری مازندران افتتاح شد

خانه تعزیه حوزه هنری مازندران افتتاح شد

خانه تعزیه حوزه هنری مازندران افتتاح شد

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، مهدی معصومی گرجی مدیر حوزه هنری مازندران در این مراسم با اشاره به ارزش‌های دینی و انسانی مستتر در تعزیه، این آیین را در احیای باورهای مذهبی و حماسه حسینی موثر برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه تعزیه با تمامی مسائل و مشکلات، چندین سال در ایران در حال اجرا بوده و توانسته علاوه بر مولفه‌های مذهبی، هنر نمایش، موسیقی، روایتگری و داستان پردازی را با خود همراه کند.

مدیر حوزه هنری مازندران گفت: خانه تعزیه فرصتی برای جذب و پرورش استعدادهای جوان، بازنشر فرهنگ عاشورایی و تولید آثار فاخر است

علی عظیمی از تعزیه گردانان جوان مازندران با اشاره به اینکه متولیان این عرصه به شکل شایسته ای تعزیه را مورد توجه قرار ندادند گفت: امروزه جوانان بسیاری از جریان آموزش و اجرای تعزیه استقبال میکنند اما شرایط باید فراهم‌باشد که حوزه هنری در حال فراهم ساختن این بستر است.در پایان این مراسم پوستر دفتر تعزیه حوزه هنری مازندران رونمایی شد. مرکز یاد شده زیر نظر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران با رویکرد شناسایی و ساماندهی گروه‌های تعزیه استان،  آموزش جوانان علاقمند،  تولید اثر با توجه به زیست بوم استان، اجراهای میدانی و مجازی شکل گرفت.

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۳۹
خبرآنلاین مازندران |