اخبار

انتخاب روستای اندبیل خلخال به عنوان روستای قرآنی ایران

انتخاب روستای اندبیل خلخال به عنوان روستای قرآنی ایران
دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اردبیل از انتخاب روستای اندبیل خلخال به عنوان روستای قرآنی ایران خبر داد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: طرح ملی انتخاب روستای قرآنی ایران با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، توسعه و ترویج و جریان‌سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه و تقویت هویت دینی و شبکه‌سازی فعالیت‌های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور صورت می‌گیرد.

وی افزود: سامانه اینترنتی ayat.farhang.gov.ir برای ثبت اطلاعات روستاهای قرآنی کشور در نظر گرفته شده بود که دهیاران علاقمند به مشارکت در این طرح، اطلاعات روستای خود را از طریق این سامانه بارگذاری نمودند که 7 روستای مستعد و دارای شرایط استان اردبیل در این طرح شرکت کردند و از این 7 روستا، براساس امتیازات عمومی و تخصصی، 3 روستای اندبیل از خلخال، ایوریق از هیر و احمدآباد از مشگین شهر برای مشارکت در طرح ملی «انتخاب روستای قرآنی ایران» معرفی شدند.

بحرالعلومی بیان کرد: روستاهای قرآنی ایران به صورت سالانه و طی مراسم رسمی با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مقامات و دستگاه‌های ذیربط معرفی میگردد که در این دوره نیز روستای اندبیل از شهرستان خلخال در بین هفت روستای برتر قرآنی کشور قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تشریح کرد: در این مراسم که سید غنی نظری نماینده محترم شهرستان های خلخال و کوثر نیز حضور داشت اهدای نشان ویژه و لوح افتخار «روستای قرآنی ایران» به روستای اندبیل خلخال انجام گرفت.

بحرالعلومی یادآور شد: روستاهای منتخب از حمایت های ویژه توسعه فعالیت های قرآنی و اهدای نشان ویژه و لوح افتخار برخوردار خواهد شد و از استعدادهای قرآن ها حمایت های مادی و معنوی می شود.
۲۶ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۰۶
دبیرخانه شورا |