اخبار

در نشست کارگروه ساماندهی تبلیغات بررسی شد:

پیش نویس شیوه نامه تبلیغات فرهنگی محیطی و شهری در خراسان رضوی

پیش نویس شیوه نامه تبلیغات فرهنگی محیطی و شهری در خراسان رضوی
دبیرکارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی از تدوین پیش نویس شیوه نامه اجرایی تبلیغات فرهنگی محیطی و شهری در خراسان رضوی خبر داد.

مجتبی اطمینان با بیان اینکه کارگروه ساماندهی تبلیغات فرهنگی محیطی و شهری براساس مصوبه یکصد و بیست و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی با حضور نهادهای فرهنگی مرتبط و انجمن صنفی کانون های آگهی و تبلیغات تشکیل شده افزود: اکران های موضوع بند 6 بخش الف مصوبه سیاست ها وضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی مبنی بر اختصاص بخشی از فضاهای تبلیغات شهری و برون شهری به تبلیغات تاثیرگذار فرهنگی دستورکار اصلی کارگروه است.

وی تصریح کرد:با توجه به اهمیت اکران عمومی طرح های فرهنگی در سطح شهر مشهد مقدس و  نظر به ماده یک؛سه ؛ چهار؛ پنج آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی  تبلیغاتی مصوب جلسه فوق العاده کمیته مرکزی سازمان های تبلیغی کشورو دستور اجرای تبلیغات محیطی مصوب شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی شیوه نامه اجرایی تدوین شده است.

اطمینان با اشاره به فعالیت و استقرار دبیرخانه کارگروه در  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد ادامه داد:پس از ارایه و جمع بندی نظرات کارشناسی اعضای کارگروه شیوه نامه نهایی با مصوبه شورای فرهنگ عمومی ابلاغ خواهد شد.

دبیرکارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی تشکیل دو کمیته ویژه محتوایی با محوریت اداره تبلیغات اسلامی و کمیته اجرایی با مسئولیت شهرداری مشهد مقدس و تدوین تقویم اجرایی مناسبت های دینی و ملی را از جمله محورهای مهم کارگروه ذکر کرد.

 

گفتنی است گزارش اقدامات تبلیغات فرهنگی و فضاسازی دهه امامت و ولایت و عید غدیر و همچنین تبیین سیاست های فضاآرایی شهری در مناسبت ایام محرم از دیگر دستورکارهای این نشست بود.

۶ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۰:۳۶