اخبار

همزمان با هفتمین کارگروه شورای توسعه فرهنگ قرآنی یکصدوپنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان تشکیل شد

همزمان با هفتمین کارگروه شورای توسعه فرهنگ قرآنی یکصدوپنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان تشکیل شد
یکصدو پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با دستور جلسه بررسی شورای گسترش فعالیت های قرآنی و تصویب اساسنامه خیرین قرآنی استان امروز یکشنبه در دفتر امام جمعه زنجان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این جلسه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: این جلسه مقارن با هفتمین کارگروه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می شود.

محمدربیع احمدخانی با اشاره به دستور جلسات بررسی شورای گسترش فعالیت های قرآنی و اساسنامه خیرین قرآنی استان زنجان گفت: از زمان حضور دکتر فقهی زاده در معاونت قرآن اقدامات خوبی در حوزه قران و عترت اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای 19دوره آزمون قران و عترت در سطح کشور گفت: موسسات قرآنی استان زنجان در این دوره ها مشارکت گسترده دارند و در چند دوره نیز موفق به کسب رتبه های برتر کشوری شدند.

احمدخانی با اشاره به برگزاری 20 دوره تربیت مربی قرآن در استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال ششمین دوره جشنواره فرهنگی، قرآنی رمضان را با اجرای 200 برنامه به نتیجه رساندیم همچنین 20 دوره نمایشگاه قرآن و عترت در استان زنجان اجرا شد.

به گفته وی، برخی از برنامه های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به صورت ملی برگزار شد که از آن جمله می توان به برگزاری جشنواره ملی آیات، جشنواره ملی شکوه شکیبایی، جشنواره ملی داستان نویسی رضوی و جشنواده استانی قرآن و کودک اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه 32 موسسه فعال قرآنی با مجوز در استان زنجان فعالیت می کنند، گفت: در استان زنجان 210 فعال قرآنی عضو صندوق هنر هستند و در سال گذشته به هر فعال قرآنی سه میلیون تومان مساعدت شد.

وی با اشاره به حمایت 600 میلیون تومانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسات قرآنی استان زنجان گفت: تعداد موسسات قرآنی و شعبات آن 265 مورد است.

احمدخانی به جشنواره سراسری روستای برتر قرآنی اشاره کرد و گفت: بیش از 100 روستا در آموزش قرآن سهیم هستند که 17 روستای برتر معرفی شد و روستای اژدهاتوی زنجان نیز در جمع روستاهای برتر قرآنی کشور قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان وجود هشت مفسر قرآن، 400 مربی قرآن، 200 قاری و 18 هزار قرآن آموز را از سرمایه های قرآنی استان زنجان خواند و گفت: برگزاری دوره آموزشی طلایه داران، مسابقات فرهنگی با موضوع نماز، نکوداشت یکی از مفاخر دینی استان، جشنواره ملی شکوه شکیبایی، مسابقه کتاب با موضوع مهدویت، نمایشگاه های قرآن و عترت و بیستمین آزمون سراسری قرآن و عترت از برنامه های عملیاتی حوزه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است.

در ادامه معاون هنری و مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به فعالیت خیرین استان زنجان در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: نتیجه فعالیت خیرین حوزه قرآن و عترت موجب شکل گیری بسیاری از موسسات قرآنی بالاخص جامعه القرآن کریم زنجان شده است.

ابراهیم قاسمی به جزئیات اساسنامه انجمن خیرین قرآنی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: پیش نویس این اساسنامه با همکاری معاونت قران و عترت وزارتخانه متبوع تهیه و مکاتباتی با دستگاه های توسعه و ترویج فعالیت های قرانی به منظور تغییرات جزئی در اساسنامه انجام شده است.

وی هدف از تصویب این اساسنامه را استفاده از توانمندی های مادی و معنوی، اشاعه فرهنگ وقف و تسهیل در سرمایه گذاری خیرین در حوزه قران و عترت عنوان کرد.

۲ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵