اخبار

برگزاری اولین جلسه کارگروه ملی سند برنامه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب

برگزاری اولین جلسه کارگروه ملی سند برنامه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب

 

در پی تصویب «سند برنامه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب» در شورای فرهنگ عمومی و به منظور ارائه راهکارهای فرهنگی در جهت اجرای این سند ، اولین جلسه کارگروه ملی برنامه ترویج فرهنگ بهینه آب با حضور نمایندگان دستگاه­ های ذیربط در وزارت نیرو برگزار شد.

اسماعیل شفاعی، مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور درخصوص این سند بیان داشت: فراهم نمودن بسترهای فرهنگی مناسب برای ایجاد باور عمومی و ضرورت توجه جدی به مصرف و استفاده بهینه از این سرمایه ملی یکی از دغدغه های اصلی شورای  فرهنگ عمومی است .

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: دستیابی به شرایط مناسب برای اعمال مدیریت مسئولانه و هوشمندانه آب در بخش های مختلف امری است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و بر این اساس شورای فرهنگ عمومی تصمیم گرفت با همکاری دستگاه های مرتبط در این امر به تدوین برنامه ای برای انجام این ضرورت اقدام نماید.

شفاعی ادامه داد: این سند که با همکاری وزارت نیرو تهیه شده است، به منظور برنامه ریزی لازم برای ایجاد باور ملی و فرهنگ سازی در زمینه مصرف هوشمندانه مصوب شد و کارگروه ملی ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب با حضور دستگاه هایی که متولی امر فرهنگ هستند با ریاست وزارت نیرو تشکیل می شود.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: امیدواریم با اهتمام وزارت نیرو به این مسأله و انجام همکاری های بین بخشی از سوی دستگاه های تعیین شده بتوانیم مسأله بحران کمبود آب را به عنوان یک موضوع جهانی از منظر فرهنگی بررسی و به حل این مشکل در کشور کمک نماییم.   

۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۵۳