اخبار

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

مدل کانون های فرهنگی هنری جمهوری اسلامی ایران باید برای جهان الگوسازی شود

مدل کانون های فرهنگی هنری جمهوری اسلامی ایران باید برای جهان الگوسازی شود
حجت الاسلام والمسلمین ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: در افق ۱۴۱۴دیدیم که ارتباط جهانی ما در راستایی برقرار شود و معین در کشورهای دیگر باشیم و الگوسازی کنیم و شما کارهای فاخری دارید که باید در جهان نهادینه شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب رضا ارزانی»  در نشست هم‌اندیشی مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که به میزبانی استان مازندران با حضور 36 منتخب رواق‌های 12 گانه طرح ملی «ایران قوی» در اردوگاه شهدای خرماکلا برگزار شد اظهار کرد: در دوران کرونایی قرار داریم و حضور شما بیانگر دغدغه در این امر است و همچنین تبریک حماسه آفرینی برای انتخابات 1400 دارم که این حضور حماسی بیانگر دغدغه مردم در سرنوشت کشور و حضور موثر بوده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: قطعا فضای بهتری نصیب حال کشورمان خواهد شد و خداوند فرموده اگر شما در صحنه نباشید خداوند تغییر نمی دهد امور را و خداوند نعمت را از شما می گیرد و به کسانی می دهد که سزاوارتر هستند.

وی خاطر نشان کرد: تجربه کانون های فرهنگی هنری در کشور ما و جهان تجربه متفاوتی است و برنامه ریزی شده که فضایی در دل مسجد در حوزه فرهنگ و هنر وارد شده و از دل مسجد جوانان را با خدا و معنویت آشنا کردیم و باید بتوانیم مدل جهانی شویم.


حجت الاسلام والمسلمین ارزانی گفت: در افق 1414دیدیم که ارتباط جهانی ما در راستایی برقرار شود و معین در کشورهای دیگر باشیم و الگوسازی کنیم و شما کارهای فاخری دارید که باید در جهان نهادینه شود.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: شما با انقلاب اسلامی ایران حرف بزرگی زدید و در جهان بزرگ شده اید و 42 سال ایستاده اید و با دشمنان مقابله کردید و باید قدر خود را بدانید.


وی با اعلام اینکه همه فکر می کردند انقلاب تمام می شود؛ رهبری گام دوم انقلاب را پایه ریزی کردند و برای 1440 برنامه ریزی کردند و یقین بدانید که با حرکت جهادی می توان با برنامه ریزی و سیستماتیک و رصد کردن و برنامه ریزی به اوج رسید.


حجت الاسلام والمسلمین ارزانی تصریح کرد: شما در کانون مساجد بدون حقوق و مزایا کار می کنید و جهادی وارد کار شده و داوطلبانه کار می کنید که کار شما بسیار متفاوت و اثرگذار است.


وی بیان کرد: دارای ظرفیت های بالایی در کانون مساجد هستیم و باید بچه های مسجدی، انقلابی و کانونی که مرشد و مرید رهبری هستیم باید جانانه در میدان وارد عمل شده و منصف باشیم.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: معتقدم که کارها باید به افرادی که در کف میدان هستند واگذار شود تا کارها بدرستی و جهادی انجام شود.


وی یادآور شد: شفافیت مالی در سامانه 1400 بارگذاری می شود تا همگان در جریان امور باشند که بخشی از این موارد در سال گذشته اجرایی شد و با همین شفافیت 93 میلیارد تومان سال گذشته به ستاد کمک شد و اگر شفافیت شود در مجلس حرف برای گفتن داریم که به مسجدی ها در دل مسجد به ما کمک کردند.


حجت الاسلام والمسلمین ارزانی افزود: باید دنبال منابعی باشیم که خودکفا شویم و تخصصی شدن رواق ها از موارد مهمی است که باید در دستور کار باشد و با توجه به اینکه فهما امسال دو ساله می شود و در حال اوج گیری است و باید تلاش شود. 


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: نگاه شما نگاه بین المللی شده و در حال رشد و توسعه هستید و باید با هم برای رفع مشکلات گام برداریم و نباید فاصله ای بین ما باشد.


وی افزود: اکنون کانون ها دارای شناسه هستند و یکی از کارهای بسیار مهم دیده شدن است و باید کار عرضه شود.


 حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با اعلام اینکه در فضای کانون ها کار کردن مهم است و تثبیت ستاد مهم است و دارای جایگاه بسیار بالایی است که اکنون دارای شناسنامه و سند تحول ستاد هستیم و اینکه در کانون چه کنیم و چه نکنیم مهم است و بستر باز است اما به عنوان کانون فرهنگی هنری مسجد داریم  کار می کنیم و اکنون دارای 12 رواق و 3 شبستان در دسته بندی هستیم و باید ببینیم چه کاری در این 3 شبستان می توانیم انجام دهیم.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطر نشان کرد: راستی آزمایی در کانون ها انجام می شود که باید در این بخش توجه شود.

وی افزود: همه ما نیازمند آموزش هستیم و آموزش در رواق ها متفاوت است و باید مدل آموزشی 1400 برنامه ریزی شود تا براساس استان آموزش ها ارائه شود و نمی شود متمرکز آموزش ارائه شود چون آموزش های استان های مختلف و متفاوت است تا با پیشنهادت شما اعتبارات تامین و تلاش شود تا کیفیت ها بالا برود و امتیازها مشخص شود.


حجت الاسلام والمسلمین ارزانی گفت: باید فضا را آماده کنیم تا افراد براساس علایق و توانمندی ها در بخش های مختلف وارد عمل شوند و ما ارتباطات بین المللی و با مجلس را فراهم می کنیم تا مشکلات بچه مسجدی ها در مدل های مختلف برطرف شود. 


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور یادآور شد: وظیفه ما کارسازی، کادرسازی و دیده شدن اعضای کانون های مساجد است و وقتی شما دیده شوید توسعه همه جانبه ایجاد می شود.


حجت الاسلام والمسلمین ارزانی افزود: مهمترین حضور شما در این همایش قدردانی از شماست که ولی نعمتان ما هستید و با آنچه در توان داشتیم وارد کار شدیم و در ادامه راه هم کمک کار شما خواهیم بود و اینکه کمک فکری دهید و تلاش کنید تا عملکردهای خود را معرفی کنید تا مدل دیگران در کف میدان و بدون پول شوید.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: انتقال تجربه مهم است و باید این مهم اجرایی شود و از ظرفیت ها و فکر هم استفاده کنید تا همه با هم برای رفع مشکلات گام برداریم و بعد از این هم اندیشی تلاش شود تا با توجه به اینکه 12 رواق داریم در 35 منطقه و 31 استان در هر استان 12 رواق شکل بگیرد.


وی اظهار کرد: یک هزار و 998 اهل سنت داریم و مدل اهل سنت هم دیده شده است و باید در استان های مختلف برنامه ریزی شود تا به اوج و تعالی برسیم.


حجت الاسلام والمسلمین ارزانی یادآور شد: رقابت امسال استانی است و نفر برتر به کشور آمده و رقابت کشوری هم می شود

۸ تیر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۶
خبرگزاری شبستان مازندران |