اخبار

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی مشگین شهر برگزار شد

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی مشگین شهر برگزار شد
شورای فرهنگ عمومی مشگین شهر تشکیل جلسه داد.
به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، حجت الاسلام غلامرضاباوقار امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین شهر، در این جلسه ضمن تقدیر وتشکر از اعضای شوراء و مسئولین جدید ادارات  و تبریک فرارسیدن دهه کرامت گفت: لیله القدر ملت بزرگ ایران اسلامی یعنی انتخابات 28 خرداد است و در حقیقت روز انتخابات برای مردم  وکشورمان عید بزرگ و روز جشن و سرور اجتماعی و سیاسی می باشد و به فرمایش مقام معظم رهبری در حقیقت روز امتحان بزرگ ملت با عزت ایران عزیز اسلامی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به  توطئه دشمنان در ایجاد یأس و نامیدی در بین مردم و اقشار ضعیف جامعه و بخصوص در بین جوانان افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رأی وانتخاب فرد اصلح، انقلابی و جهادی میتواند دشمنان را نامید کند.

وی بیان کرد: انتخابات یک فرصت برای تقویت ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و برگزاری انتخابات با حضور حدالکثری مردم بسیار مهم است در واقع انتخابات مظهر وحدت، انسجام ملی و مظهر قانونگرایی واخلاق اسلامی باشد. لذا برای حفظ این وحدت، کاندیداها و فعالان ستادی از هرگونه تهمت، افترا  و ایجاد تشنج جدا ً خود داری نمایند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در بخش دوم سخنان خود ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: شخصیت برجسته و ممتاز حضرت معصومه (س) ناشناخته است و آن بانوی بزرگوار دارای کرامات زیاد، در واقع الگوی برای همه دختران عالم می باشد.

وی گفت: حضرت معصومه (س) مظهر پاکدامنی، عفت و علم است و در بعد علمی کاملاً مورد تایید اهل بیت (ع) و پدربزرگوارش بود و رحلت آن حضرت هم شهادت گونه بود و شایسته است دستگاههای فرهنگی در تبیین شخصیت والای آن حضرت در دهه کرامت برنامه ریزی لازم را انجام دهند .

وی ضمن اعلام موضوعات پیشنهادی قابل بررسی در شورا، خواستار همکاری اعضای شورا برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در دهه کرامت  در جهت تبیین شخصیت والای حضرت فاطمه (س) و اهل بیت (ع) شدند.

 جعفری رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مشگین شهر و دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان هم در این جلسه ازبرگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستورکار-ارائه راهکارهای لازم برای ایجاد شور اجتماعی  و حضور حداکثر مردم در انتخابات  و برنامه ریزی برای اجرای برنامه ویژه دهه  دهه کرامت در دفتر امام جمعه محترم خبر داد.

وی ضمن تقدیر وتشکراز اعضای محترم شورا، به تبیین اهمیت و جایگاه مهم شورای فرهنگ عمومی در امر سیاستگذاری، تصمیم گیری و حل مشکلات اجتماعی و ایجاد همگرایی در بین دستگاههای فرهنگی اشاره و خواستار اهتمام جدی اعضای محترم شورا در راستای تقویت جایگاه  شورای فرهنگ عمومی در شهرستان شدند.

۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۵۰
دبیرخانه شورا |