اخبار

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی نمین

شورای فرهنگ عمومی نمین تشکیل جلسه داد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، یکصد و پنجاه و یکمین  جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین  در سالن فرمانداری نمین برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف زاده امام جمعه شهرستان نمین در این نشست گفت: فرهنگ ۱۵ خرداد فرهنگ اسلامی است که امام راحل آن را بنا کرد و حقیقتا اگر قیام پانزده خرداد نبود انقلاب هم وجود نداشت و ما مدیون خون شهدای قیام و انقلاب هستیم که مسئولان باید به بهترین نحو در این ایام یاد و خاطره امام راحل و قیام خونین را زنده نگه دارند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان انتقال اندیشه های  امام راحل به نسل های آینده را وظیفه مهم مسئولان و نسل حاضر دانست و تاکید کرد: ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بهترین زمان برای پرداختن به ابعاد شخصیت امام (ره) و همچنین ترویج افکار و اندیشه‌های امام عظیم الشان برای نوجوانان و جوانان جامعه امروز در جهت تداوم نظام و انقلاب اسلامی می‌باشد.

حجت الااسلام یوسف زاده افزود: تقارن ایام خردادماه با انتخابات بهترین فرصت است که مردم و مسئولان شکر این نعمت بزرگ را بجا بیاورند و با حضور در انتخابات و نمایش اقتدار انقلاب اسلامی دشمنان را از حریم سیاسی وامنیتی کشور برانند.

وی عملکرد مسئولان را عامل اصلی مشارکت در ایام های اینچنینی دانست و افزود: مردم شریف و فهیم ما همیشه در میدان هستند و این مسئولان هستند که با عملکرد خود به جامعه شکل میدهند و مشارکت در انتخابات و یا نماز جمعه و مراسمات مذهبی را تحت تاثیر قرار میدهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به وجود ویروس کرونا در سطح کشور، بر اجرای دستورالعمل های ستاد مرکزی مقابله با ویروس کرونا در خصوص برگزاری برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی و یوم الله ۱۵ خرداد و شهادت امام جعفر صادق (ع) تاکید کرد و گفت : مدیران ادارات ، شهرداران و بخشداران نسبت به فضا سازی محیطی مناسب و برگزاری مراسمات ویژه این ایام اهتمام ویژه ای داشته و اقدامات لازم را به عمل آورند.

ناصری فرماندار نمین نیز در ادامه اظهار داشت: امنیت و آرامش فعلی کشور مدیون انقلاب و اندیشه های امام راحل میباشد و از این رو باید این تاریخ بیادماندنی را ارج نهاد و نه فقط در یک روز بلکه بایستی در طی سال نسبت به تبیین ابعاد این قیام و اندیشه های امام راحل پرداخت

ناصری ادامه داد : ما در حال مبارزه در صحنه های اجتماعی و سرنوشت ساز سیاسی هستیم و انتخابات پیش رو یکی از جلوه های درخشان انقلاب اسلامی است که باید برای ارج نهادن به انقلابی که یادگار امام خمینی(ره) است تمام تلاشمان را انجام دهیم.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به برگزاری انتخابات سالم، منصفانه و در کمال عدالت افزود:  تمام مقدمات برگزاری انتخابات در شهرستان نمین با هماهنگی و تعامل بسیار خوب بین هیأت‌های سه گانه اجرایی، نظارت و بازرسی تدارک دیده شده است و تمامی امکانات از جمله زیرساخت های الکترونیکی با کد بندی ها بدون نقص فراهم شده است.

وی افزود: انتخابات ۲۸ خردادماه از حساسیت خاصی برخوردار است، فارغ از دیدگاه های سیاسی، همه برای مشارکت در انتخابات و خنثی سازی توطئه های دشمنان باید حضور پرشور خود را به نمایش بگذارند

ناصری  فرماندار شهرستان نمین در پایان  گفت: با وجود همه مشکلات در کشور، همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی فارغ از جناح بندی سیاسی به صحنه انتخابات ورود کنند تا شاهد مشارکت چشمگیر مردم در این رویداد مهم باشیم که بطور حتم موجب امنیت و اقتدار بیشتر کشور خواهد شد.

مرتضی بالار دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم در این جلسه توضیحات مختصری از تشکیل کارگروه های شورای فرهنگ عمومی و نحوه برگزاری جلسات تخصصی با مسئولیت ادارات مشخص شده ارائه نمود و خواستار همکاری و مساعدت تمامی اعضا جهت پیشبرد اهداف این کارگروه ها در سال جاری شد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در ادامه جلسه پیگیری مصوبات جلسه قبلی را در دستور کار قرار داد و پس از ارائه گزارش توسط آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان در خصوص در خصوص اقدامات انجام یافته در مورد انتخابات و آیه تمکن با قرائت دستور جلسه دوم پیشاپیش از مشارکت و همفکری همه اعضا در اتخاذ تصمیمات مقتضی در حوزه فرهنگی شهرستان قدردانی نمود.

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۴۷
دبیرخانه شورا |