اخبار

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اردبیل :

حضرت امام خمینی(ره)، معماری نقش آفرین بود که هویتی اسلامی و انقلابی به مردم ستمدیده ایران بخشید

حضرت امام خمینی(ره)، معماری نقش آفرین بود که هویتی اسلامی و انقلابی به مردم ستمدیده ایران بخشید
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، گفت: حضرت امام خمینی(ره)، معماری نقش آفرین بود که هویتی اسلامی و انقلابی به مردم ستمدیده ایران بخشید و کاری کرد تا همه قدرت ها در برابر این ملت سر تعظیم فرود آورند.
به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل طی پیامی،  با گرامیداشت  قیام 15 خرداد، سالگرد  ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: 
"  بسم الله الرحمن الرحیم
یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ
ارْجِعِى إِلَى‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً 
فَادْخُلِى فِى عِبَادِى وَادْخُلِى جَنَّتِى‏
بدون شک و بر اساس رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) ،یک حقیقت همیشه زنده ای است که با تاسی از  حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با رهبری پیامبر گونه اش، قیام 15 خرداد را آغازی برای هویت بخشی اسلامی به مردم ایرام و اضمحلال بنیان کفر قرار داد و پس از سال ها مبارزه با رژیم ستم شاهی،‌ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به عاشقان و تابعان ولایتش هدیه کرد. مردی از جنس نور و باران رحمت که محبوب ترین کلمه قرن لقب گرفت و ابراهیم وار، لرزه بر کاخ بیداد افکند و خرمن اهریمن جفاکار را به آتش کشید. بزرگ رهبری اندیشه مند که هدفش، انجام رسالت نبوی بود و اراده اش اقامه عدل و عدالت علوی. معماری نقش آفرین که هویتی اسلامی و انقلابی به مردم ستمدیده ایران بخشید و کاری کرد تا همه قدرت ها در برابر این ملت سر تعظیم فرود آورند. به گواه تاریخ، نام انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همواره با نام  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی؛ حضرت امام خمینی(ره) گره خورده  وعجین شده است. بزرگ مردی که حسین زمان لقب گرفت  و با انقلاب حسینی اش، برگ زرینی در تاریخ  کهن کشور ایران، رقم زده است  و با همراهی فرزندان برومند نهضتش، در این 42 سال شک ه و عظمت، حماسه ها آفریده است. او نیک می دانست که قیام 15خردادش، نقطه عطفی در تاریخ ایران خواهد بود و همیشه از نیمه خرداد انتظار فرج و گشایش و ظفر داشت. او با عروج آسمانی و رحلت ملکوتی اش هم در 14 خرداد 68، عشق و ارادت محبانش را به نمایش گذاشت  و شایسته جانشینی را از خود به یادگار گذاشت که اینک تمام دنیا در برابر عظمتش به احترام برخاسته است و تمام ملت های دربند اسارت، چشم به دم مسیحاییش دوخته است تا فرمان جهادشان بدهد.
در آستانه خرق حماسه ای دیگر در 28 خرداد 1400، یاد و خاطره  شهدای 15خرداد را گرامی داشته و سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)  را به همه آزادگان و  آزادی خواهان جهان، ملت عزیز ایران و  مردم غیور و ولایتمدار استان دارالارشاد اردبیل و بخصوص اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان تسلیت و تعزیت  عرض می کنم. 
عبدالله بحرالعلومی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۵۳
دبیرخانه شورا |