اخبار

شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد تشکیل جلسه داد

شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد تشکیل جلسه داد
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آبادمغان برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد با حضور اعضا و مهمانان و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر باقری بنابی با محوریت بررسی راهکارهای کاهش آسیب اجتماعی طلاق  تشکیل جلسه داد.

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد در این جلسه ضمن تسلیت پیشاپیش سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد، رهبری بی‌بدیل ایشان را مثال‌زدنی و دستاوردهای انقلاب اسلامی را بسیار ارزشمند دانست.

وی افزود: در زمان ارتحال حضرت امام (ره) تحلیلگران بر این باور بودند که خدای نکرده عمر انقلاب به پایان خواهد رسید. اما خداوند دل‌ها را منقلب و متوجه شخصیت مقام معظم رهبری (مدظله) گرداند تا در مدت ۳۲ سالۀ رهبری خویش امروز شاهد عزت و آبروی ایران اسلامی در عرصۀ بین‌المللی باشیم. همین که ابرقدرت‌های جهان جمع می‌شوند تا با ایران وارد مذاکره گردند خود نشان از این عزت و اقتدار و استقلال غرورآفرین دارد که باید در این مورد به جوانان و نسل‌های بعدی روشنگری کنیم.

امام جمعۀ پارس‌آباد در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، خواستار مشارکت حداکثری مردم شد و با تأکید به فرمودۀ مقام معظم رهبری مردم را به رای دادن براساس برنامه‌های کاندیداها دعوت کرد. وی افزود: امر به شرکت در انتخابات امر به معروف و مصداق اکمل و اول معروف است و عدم شرکت در انتخابات تعرض به امنیت کشور اسلامی‌مان است.

باقری بنابی در ادامه به دستور جلسه اشاره کرد و ضمن تأکید بر عملی کردن مصوبات جلسه خواستار عملیاتی‌تر شدن راه‌کارها و تعریف برنامه های کوتاه‌مدت و میان‌مدت در برش شهرستانی در بحث آسیب اجتماعی طلاق شد.

وی افزود: مثلاً می‌توان از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده و خانواده‌هایی را که در آستانۀ طلاق هستند یا طلاق را تجربه کرده‌اند شناسایی کرد و قدم‌هایی در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از این معضل اجتماعی در میان دانش‌آموزان برداشت. حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، بسیجیان و سایر نهادها و دستگاه‌ها نیز ظرفیت‌های قابل توجهی در این زمینه دارند که باید از آن استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به رواج بدحجابی به‌عنوان یکی از علل ریشه‌ای افزایش طلاق خواستار ورود دستگاه‌های متولی و مبارزه با ترویج نمادهای بی‌حجابی و بدحجابی، از جمله لباس‌های نامناسب، شد. امام جمعه پارس‌آباد افزود: ترویج حجاب و عفاف یعنی پاسداری از خون شهدا، چراکه وصیت‌نامه‌های شهدا پر است از توصیۀ مردم و خواهران به رعایت این مهم و شهدای معظم در وصیت‌نامه‌های خود آن را در کنار توصیه به حفاظت و صیانت از نظام اسلامی قید کرده‌اند.

باقری بنابی با تأکید بر لزوم تقویت مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج، عدم ارائۀ مشاوره‌های اصولی و صحیح در این زمینه را یکی دیگر از علل افزایش طلاق دانست.
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۲۴
دبیرخانه شورا |