اخبار

برپایی هجدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه ( استان قزوین )

برپایی هجدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه ( استان قزوین )
هجدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه در بسیت و نهم اردیبهشت ماه 1400 در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد .

 

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان رئیس شورای فرهنگ عمومی  اقبالیه ،ضمن تبریک ایام الله به ویژه عید سعید فطر و گرامیداشت یاد و نام شهدا و امام راحل فرمودند: ما در محضر خدا هستیم و در حال امتحان الهی به سر می بریم و حضرت امام بعد از 15 سال دوری از وطن یعنی 15 خرداد سال42 آغاز پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و زمینه استقرار نظام جمهوری اسلامی را فراهم نمودند. رئیس شورای فرهنگ عمومی افزودند: ایران اسلامی از لحاظ دفاعی ، قوی و مقتدر می باشد و دستاوردهای دفاعی بزرگی را با توکل به نیروهای داخلی به دست آورده است. امروز ، مقاومت و پیروزی مردم فلسطین هم مانند پیروزی و آزادسازی خرمشهر، مهیا شده و همانطور که خرمشهر با امدادهای غیبی و تلاش و مقاومت زرمندگان آزاد شد، فلسطین هم به حول قوه الهی و جبهه مقاومت  آزاد خواهدشد. سید مرتضی فاطمیان ، امام جمعه شهر اقبالیه ،  8 ویژگی را به بنابر فرمایش مقام معظم رهبری برای رئیس جمهور آینده کشور برشمردند :1 - شخص رئیس جمهور باید با کفایت باشد 2- با ایمان باشد 3- عدالتخواه باشد 4- عملگرا و جهادی باشد 5- اعتقاد به توانمندی داخلی داشته باشد 6- به جوانان باور و اعتماد داشته باشد 7- مردمی و از جنس مردم باشد 8- امیدآفرین باشد.

در ادامه جلسه شهریار پرهیزکاری دبیرجلسه شورای فرهنگ عمومی ، ضمن خیرمقدم به اعضای جلسه  به بیان دستور جلسه پرداخت و افزود : جلسه 18 شورای فرهنگ عمومی با دو دستور کار با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت برنامه ریزی ایام ارتحال امام و سوم خرداد و همچنین بحث انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری و رعایت اخلاق مداری در فضای رسانه ای و تبلیغات مجازی و محیطی ، مورد تاکید می باشد. دبیر شورای فرهنگ عمومی اقبالیه افزود :  فعالیت های مجازی فرصت خوبی را برای استفاده درست از فضای تبلیغاتی انتخابات پیش رو در ایام کرونائی، فراهم کرده که باید هم داوطلبان و هم مردم رعایت اخلاق رسانه ای و مجازی را داشته باشند.

در ادامه آقای حسن شهسواری بخشدار مرکزی و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی، به بیان انتظارات و ظرفیت شورای بخش اشاره کرد و گفت : شهر اقبالیه مشکلات بسیار زیادی دارد که جهت رفع بسیاری از مشکلات و گرفتاری های فرهنگی و اجتماعی شهر، این شورا می تواند برنامه های تاثیر گذار، خوبی را سیاست گذاری کند و مناسبتهای خاصی که به صورت ملی و مذهبی  می باشد ، در برنامه ریزی و تصمیم گیری لحاظ نماید .  نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی اقبالیه افزود : آزادی خرمشهر نماد مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن را برای ما به ارمغان آورده است . ما باید این افتخار رزمندگان را برای نسل جوان و آینده کشور ، فرهنگ سازی کنیم و با تبلیغات و فضاسازی ، این دستاوردها را به نسل جوان انتقال دهیم. بخشدار مرکزی قزوین در ادامه اظهار داشت : یکی از معیارهای مهم کسی که می خواهد کرسی ریاست جمهموری را بدست آورد ، رعایت اخلاق مداری و پای بندی به قانون است.

در ادامه جلسه اعضای حاضر در جلسه طرح ها و پیشنهادات خود را در خصوص دستور جلسه بیان نمودند .
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۴۹