اخبار

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی درشهرستان مهران

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی درشهرستان مهران
مهدی تاجدینی، دبیر شورای فرهنگ عمومی ، شهرستان مهران، از برگزاری اولین نشست فرهنگ عمومی در سال جاری با موضوع برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و ساماندهی مراسمات محلی این شهرستان خبر داد.

   به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ، در این نشست که با حضور نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، دکتر کریمی ، همسر شهیده دکتر حسنوند برگزار شد، از طراحی چهره ی شهیده مدافع سلامت افسانه حسنوند عموزاده ، که توسط خانم زینب هادیزاده انجام گرفته بود، رونمایی شد.


حجت الاسلام امینی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی مهران ، با اشاره به نزدیک شدن به ایام سالروز رحلت حضرت امام‌خمینی (ره)، بیان کرد: امام راحل آینه‌ی اخلاص و توحید بود. یک شخصیت مقدّس برای همه‌ی اقشار بود فلذا همگی باید پای کار بیایند و مراسمی در شأن و جایگاه ایشان بگیریم.

ریاست شورای فرهنگ عمومی در ادامه با تاکید بر مسئله‌ی انتخابات، افزود: دشمن یک جنگ احزاب به راه انداخته است. دشمنان خارجی و داخلی، به دنبال مایوس کردن مردم و پایین آوردن میزان مشارکت مردم هستند و بهترین روش دفع و مقابله با آن، حضور حداکثری در انتخابات است و این حضور باید فارغ از هرگونه حزب و عقیده باشد.

حجت الاسلام‌و المسلمین امینی در پایان خاطرنشان کرد: فصل‌الخطاب همگی ما رهنمون‌ها و بیانات ارزشمند حضرت آقاست و ایشان از شورای نگهبان بخاطر عملکرد در احراز صلاحیت‌ها تشکر کردند. دشمنی افرادی که گاها در بدنه نظام مسئولیت داشتند و اینک علیه نظام صحبت می‌کنند، از قدیم بوده و راه به جایی نخواهند برد.

در ادامه نشست فرماندار با ایراد سخنانی و لزوم بزرگداشت ، رحلت امام خمینی (ره)، از اهمیت انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی سخن گفت.

همچنین عمران خودآموز، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ایلام، ضمن گرامی داشت ، رحلت امام خمینی (ره)، و شهدای مدافع سلامت و‌ شهیده حسنوند، از تلاش تمامی همکاران در ستادهای استانی و شهرستانی مقابله با کرونا، شبکه ی بهداشت و‌ درمان، رسانه ها ،امامان جمعه ، هنرمندان و‌ همه ی فعالان این عرصه که سهم بسزایی در پیشگیری و کنترل ، همه گیری ویروس کرونا داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین از تلاش های فرهنگی و هنری صورت گرفته در شهرستان مهران تقدیر کرد و هنر این مرز و بوم را بالنده و فزاینده دانست.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر اعضای حاضر درجلسه ، در خصوص برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره ) ، با رعایت پروتکل های بهداشتی ، سیاه پوش کردن میادن و معابر شهر مهران،  توسط شهرداری همچینن درباره موضوع ساماندهی مراسمات محلی ، تصمیماتی اتخاذگردید.

در پایان ، از خانم هادیزاده، طراح چهره شهیده حسنوند و چند تن از فعالان فرهنگی و‌هنری شهرستان تجلیل به عمل آمد.

۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۱۹
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام |