اخبار

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ماهنشان برگزار شد

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ماهنشان برگزار شد
دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ماهنشان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آقای عجملو دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهنشان، ضمن قرائت دستور جلسه، به تشریح طرح نقشه مهندسی فرهنگی کشور در برش شهرستانی پرداخت.

سپس جهت ایجاد وحدت رویه در احصاء نقاط ضعف و قوت فرهنگی شهرستان، کارگروه های مربوطه با نظر اعضای حاضر تعیین شد.
در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری ،امام جمعه شهرستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی ماهنشان ،در سخنانی ضمن تقدیر از حضور اعضای حاضر در جلسه عدم شرکت برخی از اعضاء را از مشکلات دامن گیر این شورا دانسته و پیگری این اتفاق را تاکید کرد.

وی گرامیداشت ایام پیش رو در خرداد ماه را وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی دانسته و برگزاری برنامه های مرتبط با آن را خواستار شده و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا را در این مناسبتها وظیفه تک تک افراد جامعه ،علی الخصوص ادارات و نهادهای دولتی عنوان کردند. رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ماهنشان در ادامه سخنان خود ازبی توجهی دستگاههای متولی امور شهدا در شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت انتقاد کرده و انجام اقدامات مقتضی در این خصوص را تاکید کرد.
در ادامه جزونقی فرماندارو نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ماهنشان در سخنانی با گرامیداشت فرارسیدن "سوم خرداد" سالروز آزاد سازی و فتح خرمشهرتاکید کردند عملکرد رزمندگان اسلام در فتوحات سالهای دفاع مقدس باید سرلوحه رفتاری مسئولان قرار بگیرد، تا با عزمی راسخ مشکلات موجود در کشور مرتفع گردد.

ویبا اشاره به وضعیت روند بیماری کرونا در شهرستان ،همکاری مردم در رعایت دستور العملهای بهداشتی را خوب قلمداد کرده و خواستار توجه بیش از پیش اهالی منطقه به پروتکل های بهداشتی شدند، تا با نابودی این ویروس کشور از وضعیت اضطرار خارج شود.
نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه صحبتهای خود ابراز امیدواری کرد در صورت فراهم شدن شرایط، مراسمات 14 و 15 خرداد امسال متناسب با ظرفیت های موجود برگزار خواهد شد ،ولی باید در فضای مجازی در جهت شناساندن آرمان های امام راحل اقدامات مقتضی صورت پذیرد، تا با زبان ساده مفاهیم و پیامهای لازم را به نسل جدید انتقال یابد.ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد تا با فراهم شدن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات، گام دیگری در جهت نیل به اهداف انقلاب برداشته شده و تیری بر چشم دشمنان نظام افکنده خواهد شود و نقشه های شوم آنها نقش بر آب گردد.
در ادامه جلسه اعضاء به بیان نظرات و دیدگاههای خود در خصوص دستور جلسه پرداختندو 7 مصوبه به تصویب رسید.

۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۵۳