اخبار

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره: استفاده از زبان هنر موجب کاهش آسیب‌های جمعیتی می‌شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره: استفاده از زبان هنر موجب کاهش آسیب‌های جمعیتی می‌شود
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره گفت: استفاده از زبان هنر موجب کاهش آسیب‌های جمعیتی می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم دره ، ایرج داودبیگی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرمدره با اشاره به آسیب های کاهش جمعیت گفت: با زبان هنر، و با بهره گیری از فضای مجازی میتوان آسیب های کاهش جمعیت را برای جوانان بیان نمود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد خرم‌دره گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی مهمترین ارگان است و می تواند در این زمینه نقش پررنگی داشته باشد . 
حجت‌الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان خرم دره نیز با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت:  امیدواریم مردم عزیز شهرمان  در انتخابات که  نشانه اقتدار ملی است  شرکت حداکثری داشته باشند .
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه با اشاره به فرزند آوری منطقی افزود: رشد جمعیت ایران رو به کاهش است، و وقتی تمایل به زاد و ولد کم می شود بدون شک جمعیت آینده هم کم می شودو این مسئله خطرناک است  و در آینده بحران هایی در منابع انسانی و … ایجاد خواهد شد .
یی در ادامه افزود:  بسیاری از مسائل و مشکلاتی که بازمینه فتاریی و روانی در جامعه موجود است،  از مشکل اعتقادی هستند که باید مشاروه دینی در کنار مشاوره قبل ازدواج انجام پذیرد .
محمدی فرماندار شهرستان خرم دره نیز اظهار داشت: در بحث ازدیاد جمعیت دولت باید بستر و امکانات را مهیا نموده و در خصوص اشتغال باید تمهیداتی فراهم شود و در زمینه ترغیب و تشویق زوجین به فرزند آوری  باید فرهنگ سازی انجام پذیرد.نایبب ریس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ، بیکاری را مهمترین مانع ازدواج در کشور عنوان کردو گفت:  متاسفانه در حال حاضر عوامل مختلفی دست به دست هم داده اند تا جوانان به مسئله ازدواج فکر نکنند و اگر هم مایل باشند، به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و غیره نمی توانند به اهداف خود برسند .  وی در پایان پیشنهاد کرد: نهادی در جهت تسهیل ازدواج جوانان تاسیس گردد تا انشالله بتوانیم به اهداف خود در این خصوص برسیم . 
در پایان جلسه هر یک از اعضا نظرات  خود را مطرح نمودند و مواردی مصوب گردید.
 
۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۰۴