اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد برگزاری 200 عنوان برنامه در قالب جشنواره رمضان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد برگزاری 200 عنوان برنامه در قالب جشنواره رمضان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری 200 عنوان برنامه در قالب جشنواره رمضان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، محمدربیع احمدخانی در برنامه ضیافت خاص ضمن تبریک عید فطر اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افتخار دارد که برنامه‌های متعدد فرهنگی، دینی و قرآنی را اجرایی کند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و پژوهشی نماز به عنوان معراج افزود: دومین برنامه نیز ششمین جشنواره فرهنگی و قرآنی رمضان است که با همکاری اداره کل اوقاف، موسسات قرآنی از جمله دارالقرآن کریم، دفاتر ائمه جمعه استان، انجمن قرآن و نهج‌البلاغه، انجمن سینمای جوان استان در حال برگزاری است.
احمدخانی با اشاره به اینکه جشنواره رمضان با 12 برنامه کلی و 200 عنوان از ابتدای ماه رمضان در حال برگزاری است، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، نمایشگاه هنرهای تجسمی، برگزاری شب‌های شعر در دفاتر ائمه جمعه، برگزاری جلسات آشنایی با نهج‌البلاغه، سبک زندگی اسلامی، مسابقات قرآنی و مسابقات هنری، تقدیر از فعالان عرصه قرآن و عترت از جمله برنامههای این جشنواره است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزرای جشنواره بهار قرآن در دو بخش ادبی و هنری نیز خبر داد و تصریح کرد: یکی از پرطرفدارترین بخش‌های این جشنواره ضیافت خاص است که هر شب از 22 و 30 دقیقه تا 23 و 30 دقیقه در دارالقرآن کریم و با همکاری موسسات قرآنی و بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تفسیر قرآن کریم با حضور آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان، حجت‌الاسلام دولابی نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری از مهمانان ویژه این برنامه بودند، افزود: همکاری ائمه جمعه به ویژه نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل اوقاف استان  و مدیرعامل دارالقرآن کریم زنجان در برگزاری محافل انس با قرآن و نشست‌های تخصصی قابل تقدیر است.
احمدخانی همچنین با تقدیر از مدیر انجمن ادبی صراط و رئیس انجمن سینمای جوان زنجان و روسای شهرستان‌های ارشاد اضافه کرد: قطعا برگزاری این برنامه‌ها با تلاش اداره قرآنی و روابط عمومی اداره کل به صورت منظم اجرایی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: همچنین به مناسبت عید فطر برندگان این مسابقه دو برابر خواهد شد تا عیدی از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باشد.
۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۰۷