اخبار

ئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌های نقشه مهندسی فرهنگی کشور است

ئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌های نقشه مهندسی فرهنگی کشور است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود گفت: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان از تاکیدات مقام معظم رهبری و از اولویت های نقشه مهندسی فرهنگی کشور می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان،اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایجرود در سال جدید به ریاست حضرت حجت الاسلام و المسلمین مقدمی امام جمعه شهرستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی و با حضور مهندس لطفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و اعضای شورا در سالن جلسات سپاه ناحیه ایجرود برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورا در خصوص اجرایی شدن مصوبات جلسه گذشته مطالبی را در ارتباط با دستورات جلسه شورا بیان کرد.

احسان پیشکاری روز آزادسازی خرمشهر را روز اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانسته و به انتقال ارزش‌های والای دفاع مقدس به نسل آینده تاکید نمود.

پیشکاری در خصوص اهمیت برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان و ضرورت اجرایی شدن برنامه‌های کمیته فرهنگی یادواره شهدای شهرستان مطالبی را عنوان کرده و افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ غنی و عزت بخش جهاد و شهادت باید تلاش نمود تا آن را به صورت یک فرهنگ عمومی در جامعه در آورده و برای انجام این مهم بایستی به نحوی اقدام نمود که آثار و پیامدهای مثبت آن برای نسل جوان امروز و انتقال این فرهنگ به نسل های بعدی که مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و از اولویت‌های نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیز می‌باشد میسر گردد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مقدمی امام جمعه شهرستان با اهداء سلام و درود به ارواح شهدا و امام شهیدان و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری از تلاش‌های اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی در عرصه فرهنگ اسلامی تقدیر و تشکر نمود.

وی با اشاره به آیاتی از کلام وحی در خصوص فلسفه جهاد و شهادت و اهمیت آن، در خصوص آزادسازی خرمشهر و برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان مطالبی را ایراد فرمودند. وی ضمن تشریح تاریخچه اشغال شهر مقاوم خیز خرمشهر پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت تا آزادسازی خرمشهر عزیز پس از ۱۹ ماه به دست رزمندگان اسلام به نقل از امام (ره) که فرموده اند: جنگ نعمت است افزود: روحیه شهادت طلبی برای کسانی که در راه خدا و دفاع از اسلام و نظام وارد جنگ می‌شوند و ایثار و مقاومت می کنند نعمت بزرگی است که در سایه جنگ حاصل می‌شود.

امام جمعه شهرستان ایجرود گفت: خرمشهر باید آزاد شود را باعث ایجاد روحیه مضاعف در سربازان و ورود به مرحله جدید در جنگ با دشمن دانسته و گفتند: این سخن امام (ره) سبب گردید رزمندگان با احساس مسئولیت بیشتری وارد جنگ تمام عیار شوند و در نهایت خرمشهر خونین شهر آزاد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفکر اصیل در آزادسازی خرمشهر را خلوص نیت معرفی و بر نهادینه شدن و ظهور و بروز و تقویت این اصل در بین مسئولین برای فائق آمدن بر مشکلات تأکیدکرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود فرازی از وصیت نامه شهید مصطفی چمران و بخشی از مناجات های این شهید والامقام با خدای متعال را بیان نموده و گفتند: شهید چمران خدای متعال را شاکر بود که او را از قید و بند دنیا آزاد و غرق در مبارزه با ظلم و کفر نمود و لذت زندگی را تنها مجاهدت در راه خدا و تلاش برای رسیدن به شهادت می دانست.

در ادامه لطفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان ایجرود نیز ضمن تبریک سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و ایثار از مطالب شیوا و ارزنده امام جمعه محترم در خصوص دستورات جلسه شورا قدردانی کرد.

وی ضمن تاکید بر هماهنگی دقیق دستگاه‌های فرهنگی در گرامیداشت سوم خرداد، برگزاری انتخابات و کنگره ۳۵۳۵ شهید استان را دو موضوع بسیار مهم پیش روی جامعه دانسته و گفتند: ترویج مشارکت حداکثری و فراهم کردن زمینه حضور در انتخابات و برگزاری مطلوب کنگره ۳۵۳۵ شهید استان از مصادیق فرهنگ عمومی بوده و قوام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را دوچندان خواهد نمود. وی از مدیران و مسئولین شهرستان جهت ترویج مشارکت بیشتر مردم در پای صندوق های رای و نیز بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت توأم با خلاقیت و نوآوری در برنامه های کنگره شهدا تاکید نمود.

حجت الاسلام مقدمی امام جمعه شهرستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی در پایان ضمن تاکید بر تقویت روحیه شهادت خصوصاً در بین مسئولین افزود: باید خواست و تفکر و اندیشه شهدا در جامعه ترویج و ایام پیش رو بهترین فرصت برای بازنشر وصیت نامه های شهدای خرمشهر می باشد. وی تاکید نمود امیدوارم رفتار و اعمال ما به گونه‌ای باشد که در روز قیامت و در پیشگاه خدای متعال شرمنده شهدا نشویم.
۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۳۱