اخبار

نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی جهارمحال و بختیاری در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برگزار شد.

نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی جهارمحال و بختیاری در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برگزار شد.
ابراهیم شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری عصر چهارشنبه (29 اردیبهشت 1400) در نخستین نشست شورا با بیان اخبار فرهنگی دوماه گذشته استان گفت :تصمیم سازی های فرهنگی، نقش بسزایی در ر شد و اعتلای فرهنگ استان دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، عصر چهارشنبه (29 اردیبهشت 1400)ابراهیم شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ضمن اعلام انزحار از رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین ، بابیان اخبار فرهنگی دو ماه گذشته در ابتدای جلسه گفت : در همین راستا اجتماع مردمی حمایت از نهضت اسلامی مقاومت،‌ روز جمعه هفته جاری پس از برگزاری نماز عبادی و سیاسی جمعه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرکرد از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد.

وی افزود : مصوبات جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی استان به طور کامل اجرائی و عملیاتی شد.

در این نشست نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات عرصه مهمی است که هیچ‌کس نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمامی مردم، مسوولان و گروه‌های مختلف باید با حضور پُرشور و گسترده خود در پای صندوق‌های رای، نسبت به برگزاری انتخابات کشور نقش‌آفرین باشند.

وی انتخابات را عرصه‌ای بسیار گسترده دانست و افزود: تمامی واجدان شرایط شرکت در انتخابات باید در صحنه حضور فعال، مؤثر و سلامت‌زا به‌دور از هرگونه تخریب‌گری داشته باشند.

نکونام تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی سهم خود را با صدور بیانیه‌ و دعوت از آحاد مردم، فعالان ستادها، دست‌اندرکاران انتخابات و رسانه‌های گروهی برای شرکت در انتخابات ایفا کند.

وی یادآور شد: در انتخابات باید یک مجموعه ارزش‌گزینی و عقل‌گرایی حاکم و از هرگونه گروه‌گرایی و هیجان‌گرایی خارج شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری سالانه یک انتخابات به‌طور میانگین در کشور از زمان استقرار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تمامی رسانه‌های گروهی باید با فعال شدن خود در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

نکونام تاکید کرد: با توجه به نگاه متفاوت دشمن و ضرورت‌های کشور باید برگزاری انتخابات سال‌جاری جدی گرفته شود.

وی افزود: مردم نیز نباید در این دوره به انتخابات نگاه رای‌ریزی داشته باشند،‌ بلکه نگاه‌ها باید سرنوشت‌ساز باشد تا بتوان تغییر و تحول ایجاد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: اصلاح فرهنگ و جهت‌دهی فرهنگ عمومی جزو برنامه‌های اولویت‌دار شورای فرهنگ عمومی استان باشد.

وی با محکوم کردن جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه یادآور شد: حمایت جدی در این عرصه از جریان مقاومت و محکوم کردن جنایت‌های اسرائیل،‌ استکبار جهانی و زنجیره به‌هم پیوسته آنان ضروری استشورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری انزجار، خشم و نفرت خود از اقدام جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی و حمایت از مقاومت را اعلام می‌کند.

نکونام اظهار داشت: متاسفانه آمریکا از اعلام انزجار و خشم جهان در برابر این ظلم و جنایت جلوگیری و نسبت به تجهیز صهیونیست‌ها به انواع سلاح‌ها اقدام می‌کند.

وی گفت: البته افکار عمومی نسبت به این مساله روشن است و در تمامی نقاط جهان به‌صورت پویا، ‌انزجار از صهیونیست‌ها و حمایت از مقاومت را نشان می‌دهند.

نائب رئیس شورا و استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره در پیش بودن زمان برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات شورای اسلامی امسال در ۲ شهر این استان به‌طور کامل الکترونیکی برگزار خواهد شد.

اقبال عباسی در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر در شهرکرد و لردگان به‌صورت کامل الکترونیکی برگزار می‌شود و با این روش می‌توان از بروز تخلف‌های انتخاباتی جلوگیری کرد.

وی افزود: انتخابات شوراهای اسلامی در تمامی مراکز استان‌های کشور به‌ صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

عباسی تصریح کرد: همچنین انتخابات شوراهای اسلامی برخی شهرهای کشور در تعدادی از استان‌ها الکترونیکی خواهد بود که در چهارمحال و بختیاری لردگان انتخاب شده است.

وی یادآور شد: اختصاص تعرفه رای‌گیری در روش الکترونیکی از طریق شناسایی هویت افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات با ارائه اثرانگشت مطابق با اطلاعات شناسنامه‌ای و کدملی انجام و در این صورت از بروز تخلف‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.

نایب‌رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری رییس ستاد انتخابات، دادستانی،هیات نظارت و پلیس فتا در یک نشست تخصصی با مدیران رسانه‌های فضای مجازی پُرمخاطب، ‌ضمن تبیین قوانین، نسبت به تشریح جرائم انتخاباتی اقدام کنند.از رسانه‌های گروهی و فعالان فضای مجازی در چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا برای افزایش مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات و جلوگیری از هرگونه تخریب شخصیت‌ها و افراد تلاش کنند.

عباسی تاکید کرد: افزون‌بر ۹۰ درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهارمحال و بختیاری تایید و کمتر از ۱۰ درصد آنان رد صلاحیت شده‌اند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی مردم را برای حضور پُرشور، گسترده و حداکثری در انتخابات سال‌جاری دعوت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز گفت: جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی و کودک‌کش اسرائیل در غزه، جامعه جهانی را متاثر و متاسف کرده است.

در پایان این نشست با توجه  کسب عنوان برتر شورای فرهنگ عمومی استان در کشوربا اهدا لوح تقدیر از اعضا شورا تقدیر شد 

شایان ذکر است انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خردادماه سال‌جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۰۱
https://chb.farhang.gov.ir/fa/news/581622/نخستین-نشست-شورای-فرهنگ-عمومی-جهارمحال-و-بختیاری-در-سال-تولید-پشتیبانی-ها-و-مانع-زدایی-ها-برگزار-شد |