اخبار

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

انتخابات، امتحان بزرگ مردم ایران است

انتخابات، امتحان بزرگ مردم ایران است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه لازمه انجام یک انتخابات سالم، استفاده از روشهای درست تبلیغاتی است، گفت: انتخابات، امتحان بزرگ مردم ایران است.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل،آیت الله دکتر سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به امتحان بزرگ مردم ایران اسلامی در انتخابات خردادماه سال جاری، گفت: موسم انتخابات، فرصت مناسبی است تا تبلیغات و ضرورت شرکت در انتخابات فرهنگ سازی شود.  وی با تاکید بر استفاده از روشهای درست تبلیغاتی و دوری از هرگونه تخریب، دروغ و توهین، اظهار داشت: لازمه انجام یک انتخابات سالم، استفاده از روشهای درست تبلیغاتی است و باید این مهم توسط نامزدها و مسئولان فرهنگی رعایت شود.

آیت الله عاملی، شورای فرهنگ عمومی را عالی ترین نهاد و مرکز تصمیم گیری دانست و با دعوت از کابران فضاهای مجازی برای رعایت اخلاق رسانه ای و پرهیز از نشر اخبار کاذب، افزود: برای استفاده از فضای مجازی باید فرهنگ سازی شود و نگذاریم با دروغ و افترا و تهمت، واقعیت ها آن طور که نیست، نشان داده شود و مخاطبان واقعیت ها غیر واقعی ببینند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تا حیات اجتماعی مردم خراب و از بین برود، بالاترین ثواب و خیر را کمک برای تولیت انسان سالم و صالح عنوان کرد و با اشاره به ضرورت بهره گیری از تحولات علمی، تصریح کرد: اگر پابه پای تحولات علمی حرکت نکیم، شکست می خوریم.

آیت الله عاملی ضمن آرزوی موفقیت برای آقای عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، با قدردانی از تلاش های آقایان ناصر عتباتی و سید ناصر اسحاقی، مدیران اسبق دادگستری و فرهنگ و ارشاداسلامی استان، از انتشار اولین جلد از مجموعه لغت نامه ترکی به عنوان بزرگ ترین اقدام فرهنگی استان یاد کرد و با اعلام تدوین و انتشار این لغت نامه در کشور و منطقه کاری استثایی و ارزشمند است، گفت: با انتشار این لغت نامه، برای خلع سلاح کردن دشمنان سنگ تمام گذاشته ایم.

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان با بیان اینکه خیلی از دشمنان ما با استخدام عواطف و لغات، دشمنی خود را به نمایش می گذارند و با صرف هزینه های هنگفت، فرهنگ و تمدن و پیشینه ما را زیز سئوال می برند، افزود: اگر به دنبال فضای امنیتی هستیم باید مقابل این ترفندها و اقدامات تفرقه انگیز دشمنان بایستیم که انتشار این لغت نامه در این راستا بوده است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه تدوین و انتشار کتاب لغت نامه یک کار بزرگ فرهنگی است و این اقدام شایسته تقدیر و تکریم است، گفت: خیلی ها و از جمله یکی از شبکه های معاند با نظام جمهوری اسلامی، نگاه منفی به این موضوع دارند و اعلام کرده اند که انتشار این لغت نامه امکان پذیر نیست و جمهوری اسلامی با انتشار آن مخالف است. در صورتی که این کار فرهنگی به همت اردبیلی ها به انجام رسیده است و مورد حمایت نظام هم بوده و هست.

وی با اعلام اینکه جلدهای بعدی این لغت نامه هم تدوین و منتشر خواهند شد، تصریح کرد: این یک اقدام مهم فرهنگی است که به نام اردبیلی ها رقم خورده است و ما با این کار ارزشمند، نشان دادیم که دست دشمنان مان برای مبارزه فرهنگی خالی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با قدردانی از اداره کل کتابخانه های عمومی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز صداوسیما در برگزاری آئین رونمایی از کتاب لغت نامه ترکی، اظهار داشت: ما عمدا" مراسم رونمایی از این کتاب فاخر را در روز دوم اسفند یعنی روز جهانی زبان مادری برگزار کردیم تا ثابت بکنیم که جمهوری اسلامی ایران به زبان آذری ارزش و اهمیت قائل است.

وی در بخش دیگر مطالب خود با تاکید بر اینکه بر اساس فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، هر مسئولی از مسئولیتش برای خدمت به مردم به عنوان یک فرصت بهره نگیرد، گناهکار است، تلاش برای فرهنگ سازی خدمت به مردم را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به حضور خیرین در صحنه های کمک به نیازمندان و مستمندان، گفت:  دومین حرکت ارزشمند و قابل تامل و فرهنگی در ماه های گذشته، همت عالی خیرین در حمایت از نیازمندان و کمک به مستمندان و محرومان جامعه است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان وظیفه خود می داند تا از خیرین استان قدردانی کند، اظهار داشت: ما به این حرکت ارزشمند خیرین استار افتخار می کنیم. این خیرین با این اقدام شان نشان دادند که فقط به فکر خود نیستند و به مردم و آحاد مختلف جامعه  حساس هستند و برای تامین نیازهای آنان از هیچ کوششی و تلاشی دریغ نمی کنندو این اقدامات خیرخواهانه و کمک به هم نوعان همان چیزی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.


رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تکریم و صیانت از پرچم مقدس جمهوری اسلامی را مورد تاکید قرار داد و با اعلام اینکه باید این فرهنگ در جامعه و در بین مردم و مسئولین جاری و ساری باشد که هر زمانی و در هر جایی سرود جمهوری اسلامی را شنیدند، به آن احترام بگذارند، با اشاره به خدمات ارزشمند زنده یاد حاج عادل مولایی، ضرورت تکریم و بزرگداشت مفاخر و چهره های تاثیر گذار را  متذکر شدند و خواستار برگزاری مراسمی برای تکریم آیت الله کاظمی اردبیلی  شدند.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۴۴
دبیرخانه شورا |