اخبار

شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهردرسال۱۴۰۰برگزارشد

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهردرسال۱۴۰۰برگزارشد
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی پیش از ظهر سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر گفت : در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان قرار داریم ماهی که به لحاظ ثواب با ماه‌های دیگر قابل مقایسه نیست و امیدواریم مورد رحمت و مغفرت حضرت حق قرار بگیریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: امیدواریم ویروس منحوس کرونا از بین برود و مردم به آسایش و آرامش برسند.
وی پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک گفت و اضافه کرد: شهرستان شاهین شهر در گذشته و حال تلاش های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه فرهنگ دینی داشته است، به این دلیل که مسئولان این شهر نسبت به این موضوع اهمیتی قائل هستند و همدلی در این شهرستان وجود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور و استان اصفهان برنامه پنج ساله توسعه کمی و کیفی فرهنگ و هنر را تدوین کردیم و اکنون در مرحله ویراستاری، تدوین نهایی و سپس چاپ قرار دارد.
وی افزود: برنامه توسعه فرهنگ و هنر استان در اختیار فرمانداران، ائمه جمعه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌ های اجرایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام معتمدی بیان کرد: برای اینکه عدالت فرهنگی در سطح شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌ها اتفاق بیفتد برنامه فرهنگ و هنر به تصویب رسیده و در دست اجرا است.
وی تصریح کرد: برای نیازسنجی و ظرفیت سازی و اینکه در تمامی شهرها زیرساخت‌های فرهنگی ایجاد شود و توسعه مولفه ها، رویدادها، فعالیت‌ها و جریان سازی فرهنگی در سطح شهرها، بخش‌ها و شهرستان‌ها صورت بگیرد ایجاد موسسات و آموزشگاه‌ها در برنامه وسند چشم اندازپنج ساله فرهنگ و هنر پیش بینی شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در بحث فرهنگ ، دربخش های تولید، سلامت، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و ... لازم است براساس شعارسال۱۴۰۰ مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها را نهادینه کنیم همچنین باید موانع را شناسایی کنیم تا خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها باید موضوع انتخابات را در رأس جلسات قرار دهد و مردم را برای حضور در  انتخابات پرشور و همه جانبه آماده کند.
به گفته حجت الاسلام معتمدی، به هنگام و به موقع عمل کردن یکی از کارکردهای شورای فرهنگ عمومی است.
حجت الاسلام معتمدی گفت: ظرفیت‌ها و دیدگاههایی که شهرستان شاهین شهر نسبت به دیگر شهرستان‌ها دارد توانسته گام‌های موثری در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ بردارد.
وی بیان کرد: به لحاظ کمی و کیفی در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، شهرستان شاهین شهر رتبه خوبی را کسب کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی در هر شهرستان پارلمان فرهنگی آن شهرستان است و سیاستگذاری فرهنگی در سطح شهرستان‌ها در این شورا انجام می‌شود.
وی افزود: مسائل منطقه‌ای و بومی و محلی در شهرستان دراین شورا مدنظر قرار می‌گیرد و براساس آن سیاستگذاری فرهنگی توسط شورای فرهنگ عمومی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و بخش خصوصی و به ویژه بخش مردمی در این راستا انجام می‌شود که خوشبختانه در این خصوص شهرستان شاهین شهر هم پیشگام بوده و توفیقات خوبی را بدست آورده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: از آن جایی که باید در حوزه فرهنگ عمومی از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم و شورای فرهنگ عمومی به عنوان پارلمان فرهنگی ایفای نقش کند در سال گذشته با یک نگاه و ظرفیت جدید ۹ کارگروه تخصصی برای این شورا در استان و شهرستان‌ها پیش بینی کردیم.
وی خاطر نشان کرد: این کارگروه‌ها تشکیل شده و روسای آن ‌ها از اعضای اصلی شورای فرهنگ عمومی هستند که  شاخص‌ها، برنامه‌ها، اهداف و راهبردها تعیین و از طریق دستگاه استانی به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.
حجت الاسلام معتمدی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها استفاده کنیم و مسائل فرهنگی را در شهرستان‌ها رصد، پایش و برنامه ریزی کنیم، و منبعد جلسات شورای فرهنگ عمومی استان براساس گزارش‌های کارگروه‌ها برگزار خواهد شد.
خاطر نشان می شود نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان، امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شاهین شهر و سایر اعضا و مدعوین پیش از ظهر سه شنبه۲۰ اردیبهشت۱۴۰۰در مصلی شاهین شهر برگزار شد.
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۴۸