اخبار

تبریز: جلسه هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد

تبریز: جلسه هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد
جلسه‌ راهبری شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستانهای آذربایجان شرقی در سال 1400 با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حجه‌الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه تبریز در این جلسه ضمن تسلیت شهادت مظلومانه کودکان افغانستان و غزه اظهار داشت: امیدوارم که خداوند متعال لطف و یاری خود را شامل حال تمامی مسلمانان در سراسر عالم فرماید.  

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، حضور مردم در این انتخابات را حائز اهمیت دانست و گفت:  امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری با مشارکت جدی مردم و انتخاب احسن به خوبی برگزارشود و در این  راستا تمام دستگاهها باید برای حضور و مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.

وی، ایجاد و حفظ امید در بین مردم، رعایت اخلاق و پرهیز از تخریب رقیب و ایجاد خدشه در اصل نظام و تلاش برای رشد میزان حضور و مشارکت در انتخابات را از اهم مسائل در این برهه عنوان کرد.

حجه‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه با اشاره بر لزوم تهیه آیین نامه داخلی برای شورای فرهنگ عمومی استان،‌این اقدام را حرکتی مثبت برشمرد و تصریح کرد: هیچ شورایی بدون کمیسیون های تخصصی امکان فعالیت قابل قبول را ندارد و با فعال شدن کمیسیون ها و کارگروههاست که شورا غنی می شود.

وی همچنین بر لزوم  بومی سازی اسناد، برنامه ها و سیاست های فرهنگی  و تدوین سند برش استانی و عملیاتی کردن آن با دقّت و جدیت تاکید کرد.  

پورمحمدی، استاندار  آذربایجان شرقی و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این جلسه بر لزوم فعال شدن کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی مورد نیاز، و عملیاتی شدن تصمیمات این کارگروه تاکید کرد و گفت: در شورا به دنبال اقدامات کیفی و موثر هستیم؛ و از جمله این اقدامات می‌توان به تدوین و ابلاغ سند پیشگیری از خشونت و...   اشاره کرد.

وی همچنین  پیشنهاد داد تا  کمیسیون «فِرَق و مذاهب» به کمیسیون های پیشنهادی در پیش نویس آیین نامه داخلی شورا افزوده شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی استان در جایگاه سیاستگذاری قرار دارد؛ لازم است برای تدوین برش استانی و عملیاتی نمودن سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور اهتمام جدی داشته باشیم. 

در ادامه  "سیدقاسم ناظمی" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طی سخنانی با اشاره به اینکه جلسه حاضر به منظور اخذ رهنمودهای رئیس و نایب رئیس شورا و در جهت تهیه چارچوبی نظام مند برای راهبری شورای فرهنگ عمومی در سال 1400 تشکیل شده است،  اظهار داشت: برای تقویت پشتوانه کارشناسی و کاربردی شدن تصمیمات و مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی، نیازمند تمهیداتی هستیم که با تأمین اعتبار مورد نیاز و با عملیاتی شدن آیین نامه داخلی قابل پیگیری و تحقق می باشد.

وی افزود: در جلسه اول شورای فرهنگ عمومی استان موضوع «تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور» و «تصویب آیین نامه داخلی شورای فرهنگ عمومی استان» در دستور کار قرار می گیرد.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۰۰