اخبار

شعار سال 1400 محور یکصد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی استان تهران

شعار سال 1400 محور یکصد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی استان تهران
یکصد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی استان تهران روز سه شنبه 31 فروردین ماه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و سایر اعضاء در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران ضمن خیر مقدم به اعضاء و تبریک ماه مبارک رمضان، از فعالیت های انجام شده توسط استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکر کرد و گفت: کارهای بسیار خوب و زیربنایی که نقش مهم و تأثیر گذاری در حرکت اقتصادی کشور دارد و بسیار تعیین کننده است، از جمله حدنگاری اراضی استان و سند ملی آمایش سرزمین، صورت گرفته که شایسته تقدیر است.

وی همچنین به نظام توزیع و مصرف و مبحث تشکیل کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با نگاه به بحث مقررات زدایی اشاره کرده و آن را از جمله کارهای ارزشمند برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه به سرفصل ها و اولویت های سال 1400 شورای فرهنگ عمومی اشاره نمود و حمایت های همه جانبه از تولید و مانع زدایی و پشتیبانی های لازم را ضروری برشمرد و یادآور شد: دولت فقط در اموری که مردم توان انجام آن را ندارند ورود کند و بقیه امور به مردم واگذار گردد .

در ادامه جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و خیر مقدم به دو میهمان جلسه آقایان مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به قرائت دستور جلسه پرداخت.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیتهای فرهنگی انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود کشور، نقش تولیدات فرهنگی در بالا بردن سطح فرهنگ مردم بسیار کلیدی است اما متاسفانه بودجه فرهنگی و حمایت های لازم در این بخش صورت نمی پذیرد.

جاودانی در ادامه استان تهران را با توجه به نسبت جمعیت، پراکندگی و وجود شهرستانهای تابعه استانی مظلوم به لحاظ حمایت های فرهنگی دانست و افزود: تولیدات فرهنگی نیاز مردم است چرا که همین تولیدات فرهنگی است که منجر به فرهنگ سازی می شود.

در ادامه این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به ارائه گزارشی آماری از فعالیتهای انجام شده توسط شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته پرداخت و ضمن تشکر از اعضاء حاضر که با توجه به شرایط کرونا در جلسه شرکت نمودند، خواستار حضور همه مدعوین در جلسات آتی شورای فرهنگ عمومی شد.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۱۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |