اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان:

شعر و مناجات خوانی در ماه مبارک رمضان، هنری قرآنی است

شعر و مناجات خوانی در ماه مبارک رمضان، هنری قرآنی است
رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستاندر مراسم مناجات و شعرخوانی به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: شعر و مناجات خوانی در ماه مبارک رمضان هنری قرآنی و ماندگار است.

 

به گزارش شورای فرهنگ عمومی کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر دیروز در مراسم شب شعر قرآنی و مناجات‌خوانی کریمانه که به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) در شهر سنندج به همت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: شعر و مناجات خوانی در ماه مبارک رمضان هنری قرآنی و ماندگار است.

 

وی با بیان اینکه این مراسم فرصتی برای قدردانی از قاریان، شاعران و مناجات خوانان کردستانی است، گفت: تلاشگران این حوزه بسیار زیبا و به‌جا می‌خوانند و شور، حال و هیجان آنان در این عصر شعرخوانی انسان را به وجد می‌آورد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان مناجات و شعرخوانی در وصف پیامبر و قرآن و اهل بیت(ع) را یک هنر و افتخار بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: مناجات‌خوانی و سحرخوانی از قبل از انقلاب نیز در تهران مرسوم بوده و مردم در یک مکانی جمع می‌شدند و مناجات‌خوانانی همچون "شیخ محمد حسین زاهد"  با حس و حال قوی و چنان احساسی می‌خواند که در عمق جان نفوذ می‌کرد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان با بیان اینکه در گذشته از مناجات برای پالایش روح و بیدار کردن مومنان در صبح با صدايی خوش استفاده می‌شد، افزود: بعد از انقلاب نیز که جنگ به اتمام رسید، مردم دور هم جمع می‌شدند و با مناجات‌خوانی شور و هیجان هم جلوه پیدا می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی خطاب به قاریان، شاعران و مناجات‌خوانان تأکید کرد: انتظار می‌رود این عزیزان جایگاه خود و خدمت به قرآن، پیامبر عظیم‌الشأن(ص) و اهل‌بیت(ع) را قدر و افتخار  بدانند و همواره در این مسیر گام بردارند.

 

وی در پایان اذعان داشت: اگر چه بخشی از مناجات ها و اشعار به زبان کوردی قرائت شد و من از محتوای آن به جهت استفاده از زبان کرودی متوجه نشدم ولی شور وحال مناجات خوانان و شعرا من را بسیار تحت تأثیر خود قرار داد و این شایسته قدردانی است.

۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۳۹