اخبار

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اردبیل:

شهادت فنا شدن در ذات اقدس الهی‌ست

شهادت فنا شدن در ذات اقدس الهی‌ست
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با تبریک شهادت حاج اژدر محمدی دوست، گفت: این جانباز سرافراز اسلام و قرآن، از جمله‌سالکانی بود که استجابت دعایش به عروجی ملکوتی ختم شد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، عروج ملکوتی جانباز سرافراز اسلام حاج اژدر محمدی دوست را تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:
 
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ(آل‌عمران ۱۶۹)
شهادت، فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت مظهر عشق به وصال محبوب در زیباترین شکل ممکن است. شهادت فنا شدن در ذات اقدس الهی‌ست، که سالک واصل آگاهانه و در مسیر نیل به آرمانی مقدس و به تعبیر قرآن "فی سبیل الله" انتخاب می کند. در راه پیوستن به جرگه‌ی رادمردان افلاکی و شهدا، هستند والاتبارانی که عمری در طلب وصال سر بر آستان جانان می‌سایند و آنی از سئوال شهادت تا نیل به عروج غافل نمی‌مانند. حاج اژدر محمدی دوست، جانباز سرافراز اسلام و قرآن، از جمله‌ی همان سالکانی بود که استجابت دعایش به عروجی ملکوتی ختم شد.
شهید محمدی‌دوست، جانباز سرافرازی بود که با وجود 70 درصد جانبازی، سال‌های طولانی را با تحمل درد و رنج فراوان  در راه حفظ ارزش‌های والای انقلاب اسلامی کوشید و پس از سالهای شهامت و ایثار نیز در قامت مدیری سخت کوش و بااخلاص، آنی از تلاش برای خدمت به ملت شهیدپرور ایران و استان اردبیل باز نایستاد. 
عروج افلاکی آن رادمرد کم‌نظیر را خدمت حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام عظمای ولایت، همرزمان سرافراز ایشان بالاخص نماینده محترم ولی‌فقیه در استان اردبیل حضرت آیت‌الله سید حسن عاملی،  خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای همه جانبازان سرافراز اسلام و دارالارشاد سلامتی آرزومندم.
خداوند روح بلندش را با اولیاءلله محشور فرماید.
 
عبدالله بحرالعلومی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۰۳
دبیرخانه شورا |