اخبار

استاندار زنجان: نگاه به مسائل فرهنگی باید استراتژیک باشد

استاندار زنجان: نگاه به مسائل فرهنگی باید استراتژیک باشد
استاندار زنجان با تأکید بر برنامه ریزی بلند مدت در مسائل فرهنگی گفت: نگاه به مسائل فرهنگی باید استراتژیک باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، فتح الله حقیقی در یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان گفت: نگاه به مسائل فرهنگی باید استراتژیک باشد، از طرفی برای اینکه جامعه از مسائل اجتماعی آسیبی نبیند مدیریت های کوتاه مدت نیز باید در دستور کار باشد و این ۲ رویکرد تکمیل کننده هم هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت روحانیون و اساتید دانشگاهی در تعیین مسائل فرهنگی گفت: برای حل مشکلات فرهنگی باید برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم و از ظرفیت مردم نیز بهره بگیریم تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.
 استاندار زنجان در ارتباط با تدوین دانشنامه زنجان نیز گفت: تدوین سرفصل‌هایی از قبیل زندگی نامه شهدا و همچنین سرگذشت علما قطعا در معرفی استان و غنی‌تر شدن این دانشنامه مفید خواهد بود.
  حقیقی توجه به سند توسعه استان، سند آمایش سرزمین و اسناد بالادستی در تعیین مسائل اساسی فرهنگ استان زنجان را مهم عنوان کرد و گفت: مسائل فرهنگی بایستی با توجه به واقعیت های موجود در جامعه شناسایی و اعلام شود.
 استاندار زنجان در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی موجود نیز گفت: پنج آسیب اجتماعی در استان از سنوات گذشته مورد توجه قرار گرفت و برای هریک کارگروه های متعددی تشکیل شد و خروجی هایی هم داشت.
وی گفت: اگر می خواهیم کار درست و مناسب در این حوزه انجام دهیم باید یک تیم و کارگروهی در استان بر اساس اسناد بالادستی و دستورالعمل مهندسی فرهنگی موضوعات را بررسی کنند تا به نتایج موثری برسیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه پس از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی دوره های آموزشی 50 ساعته از سوی وزارتخانه برای کارکنان انجام شد، گفت: بایستی به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز در این مهندسی توجه شود.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۳۶