اخبار

برگزاری یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان

برگزاری یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان
یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان در نخستین روز اردیبهشت 1400 برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، محمد ربیع احمدخانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به نخستین دستور جلسه یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با موضوع ارائه طرح پیشنهادی دائرةالمعارف فرهنگی، تمدن و مشاهیر استان زنجان اشاره کرد و گفت: بسیاری از استان ها نسبت به تهیه این دائره المعارف برای استان خود اقدام کردند.
 
 محمدربیع احمدخانی با اشاره به اینکه مقرر شده است تا دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان نیز  تهیه و چاپ شود، گفت: امیدواریم با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان زنجان بتوانیم این کتاب را چاپ و منتشر کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه کتاب گیلان نیز دائره المعارفی از استان گیلان است که در 6 جلد تهیه و چاپ شده است، یادآور شد: کتاب مازندان نیز سال گذشته در پنج جلد رونمایی و به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی انتخاب شد.
 
 احمدخانی به دستور دوم جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان اشاره کرد و گفت: از 25 آبان ماه سال گذشته تاکنون 15 جشنواره در سطح ملی و استانی اجرا شده است و هفت جشنواره نیز در دست انجام است.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به اجرای نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز با عنوان معراج اشاره کرد و گفت: این جشنواره با همکاری ستاد اقامه نماز استان در حال اجرا است.
 
وی همچنین به جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی رمضان اشاره کرد و گفت: این جشنواره نیز برای ماه مبارک رمضان پیش بینی شده است و بخش های مختلف آن در فضای مجازی در حال انجام است.
 
این مقام مسئول به سومین دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع بومی سازی نقشه مهندسی فرهنگی استان پرداخت و یادآور شد: نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال 92 و 93 به تصویب رسید و براساس بندهای الف و ج و بخش دوم فصل 7 مقرر شد برای نقشه مهندسی فرهنگی کشور برش استانی تهیه شود.
 
احمدخانی اضافه کرد: آیین نامه تدوین و اجرای برش های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در 14 فروردین ماه امسال به استان ها ابلاغ شد و مقرر گردید دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی استان پنج مساله اساسی فرهنگ استان را مشخص و اعلام کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: پس از دریافت این موضوعات از دستگاه های مربوطه و حذف اشتراکات، این مسائل فرهنگی به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می گردد.
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۳۱