اخبار

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد ضرورت فعال شدن دبیرخانه تدوین دانشنامه زنجان

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد ضرورت فعال شدن دبیرخانه تدوین دانشنامه زنجان
نماینده ولی فقیه در استان زنجان برضرورت فعال شدن دبیرخانه تدوین دانشنامه زنجان تاکید کرد و گفت: لازم است تا از رجال سیاسی، دینی، صاحبنظران و شخصیت های اثرگذار زنجانی که در داخل و خارج استان و کشور هستند برای غنی سازی این دانشنامه استفاده شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، آیت الله خاتمی در یکصدو چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه انتخابات امسال یکی از انتخابات سرنوشت ساز در کشور است، اظهار کرد: همه ساله در ایام انتخابات اجتماعات، بیانات و سخنرانی هایی با این موضوع برگزار می شد که امسال به دلیل ویروس کرونا این امکان وجود ندارد از اینرو لازم است تا همه به عنوان یک تکلیف شرعی، عموم مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنیم.
آیت الله علی خاتمی با یادآوری اینکه مردم سالاری دینی روح حاکم بر جمهوری اسلامی ایران است، گفت: نمود اسلامیت و جمهوریت ایران اسلامی در مردم سالاری دینی است.
وی با اشاره به اینکه دنیا مشارکت مردم ایران در انتخابات را نظاره می کنند، گفت: ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای یک وظیفه است.
نماینده ولی فقیه در استان تهیه دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان را اقدام قابل تحسینی عنوان کرد و گفت: در دوره ای مقرر شد تا تاریخ شفاهی استان تدوین شود ولی روزمرگی کارها و اولویت های دیگر موجب شد تا در مقطعی این کار انجام و پس از آن به فراموشی سپرده شود.
 آیت الله خاتمی با بیان اینکه فرهنگ، تمدن، آداب و رسوم و وقایع 5 هزار ساله در قالب چهار جلد دانشنامه نمی گنجد، گفت: لازم است تا این کار به صورت مفصل شروع شود و نیمه کاره رها نشود.
 وی بر ضرورت فعال شدن دبیرخانه این دائره المعارف در استان تاکید کرد و گفت: لازم است تا از رجال سیاسی، دینی، صاحبنظران و شخصیت های اثرگذار زنجانی که در داخل و خارج استان و کشور هستند برای غنی سازی این دانشنامه استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه نخستین دایره المعارف از زمان بوعلی سینا در ایران تهیه شد، گفت: دایره المعارف ها تلخی ها و زیبایی های خود را دارند که می تواند برای نسل های بعدی منشا اثر و مرجعی برای کارهای پژوهشی باشد.
 وی در خصوص تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیز بر ضرورت تشکیل جلسات متعدد و تهیه مسائل اساسی فرهنگی در استان تاکید کرد و گفت: در تهیه این مسائل بایستی به سند توسعه استان، سند آمایش سرزمین و اسناد بالادستی نیز توجه شود.
 امام جمعه زنجان در پایان بر ضرورت بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: ماه رمضان بهترین ماه در بین دیگر ماه های سال است و در این ماه بابرکت، شب های قدر به عنوان بهترین شب ها عنوان شده است که امیدوارم همگی بتوانیم از رحمت و بخشش الهی در این شب های عزیز بهره مند شویم.
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۹