اخبار

به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

برگزاری نمایشگاه های مجازی با موضوع قرآنی و عترت در کردستان

برگزاری نمایشگاه های مجازی با موضوع قرآنی و عترت در کردستان
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان برگزاری نمایشگاه های مجازی از آثار فرهنگی و هنری با موضوع قرآنی و عترت، مسابقات پیامکی قرآنی تحت عنوان شب‌های رمضان، مسابقه اذان در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالاتر از آن را از مهمترین برنامه‌های آنلاینماه مبارک رمضان در کردستان اعلام کرد.

به گزارش شورای فرهنگ عمومی کردستان: «عبیدالله رستمی» در نشست مشترکی که با حضور هادی زاده معاون فرهنگی اجتماعی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان و معاون امور هنری و سینمایی اداره کل ارشاد و مسئول امور قرآنی و کارشناس  شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، با تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شرایط کرونایی موجب شده است بخش زیادی از  برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه ماه مبارک رمضان براساس پلتفرم‌های فضای مجازی طراحی و تقدیم مردم کردستان شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: برگزاری نمایشگاه های مجازی از آثار فرهنگی و هنری با موضوع قرآنی و عترت، مسابقات پیامکی قرآنی تحت عنوان شب‌های رمضان، مسابقه اذان در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالاتر از آن از جمله مهمترین برنامه‌های آنلاین این ماه مبارک است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان اضافه کرد: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) شب شعر قرآنی و مناجات نامه خوانی کریمانه  با حضور شاعران برجسته حوزه قرآن و مداحان و مناجات خوانان استان که بصورت حضوری و در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زینت بخش برنامه فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان خواهد بود.

 

وی در خصوص بخش دیگری از برنامه‌های حوزه قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد اسلامی گفت: تولید محتوای قرآنی با هدف نشر در فضای مجازی به دو زبان فارسی و کوردی، حمایت از تولیدات فاخر هنری با موضوع قرآن و نماز، برگزاری محافل انس با قرآن در موسسات قرآنی و بازپخش در فضای مجازی از برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان اعلام کرد: تجلیل و قدردانی از فعالان حوزه قرآن و عترت و ضبط و پخش بهترین روش‌های تدریس حنجی و نوین قرآن کریم از جمله مهمترین برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان امسال به شمار می‌رود. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص برگزار نشدن جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع سنندج و شهرستان‌ها بیان کرد: بنا به شرایط حاد شیوع کرونا در سطح استان امکان برگزاری جزء خوانی مثل سال‌های قبل وجود نداشت اما سعی خواهیم کرد قرائت‌های قاریان برجسته استان در یک لوح فشرده با کیفیت عالی ضبط و به علاقمندان هدیه داده شود.

 

رستمی در خصوص جشنواره و نمایشگاههای کشوری که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گ‌شود، گفت: فراخوان نمایشگاه بین المللی مجازی قرآن کریم منتشر شده است ناشران و موسسات قرآنی می‌توانند آثار خویش را در این نمایشگاه برای ارائه ثبت نمایند، به مناسبت میلاد امام حسن(ع) نوزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم که در استان نیز بیش از 2000 نفر شرکت کرده‌اند در تاریخ 8 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ۱۰:۴۸