اخبار

امام جمعه شهرستان دماوند: گفتمان سازی «تحقق شعار سال» وظیفه شورای فرهنگ عمومی است

امام جمعه شهرستان دماوند: گفتمان سازی «تحقق شعار سال» وظیفه شورای فرهنگ عمومی است
اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند در سال 1400 با حضور اعضاء در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی برپا شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند؛ حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی؛ امام جمعه شهرستان دماوند در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۰اظهار داشت: به منظور تحقق شعار سال باید از طریق نهادهای آموزشی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه علمیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتمان سازی صورت گیرد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند در مورد حمایت، پشتیبانی و مانع زدایی از تولیدات منطقه در بخش های مختلف اضافه کرد: ادارات به سهم خود در تحقق این شعار محوری و اساسی تلاش نمایند.

سید احمد رسولی نژاد؛ نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند در سال ۱۴۰۰ اظهارداشت: مقام معظم رهبری در سالهای گذشته به مسائل فرهنگی حساسیت و توجه داشتند و موضوع تهاجم و شبیخون فرهنگی را مطرح کردند و امروزه بحث فضای مجازی با گستردگی بسیار مطرح است.

رسولی نژاد در ادامه از محور دانستن مجلس یازدهم در بخش های اقتصادی، معیشت و مسائل فرهنگی سخن گفت و از اعضاء خواست در قالب شورای فرهنگی عمومی، برنامه ریزی و تلاش کنیم که مشکلات تولیدکنندگان را به حداقل برسانیم.

مهدی حیدری فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست اظهار داشت: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند راهگشا باشد، اما باید در مسیر عملیاتی شدن موضوعات حرکت کنیم و این امر صرفاً به طرح مشکلات و نگرانی‌ها محدود نباشد.

حیدری افزود: حوزه فرهنگی صرفاً مربوط به دولت و حاکمیت نیست، بلکه فرهنگ ریشه در تاریخ و تمدن مردم دارد؛ فرهنگ مذهبی و اعتقادی ما کامل است و در هر حوزه‌ای می‌تواند راه نجاتی برای مشکلات باشد.

در ادامه این جلسه اعضاء شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند به بیان دیدگاه های خود پرداختند و در مجموع خواستار بحث و بررسی پیرامون  مباحث ذیل شدند؛ شورای فرهنگ عمومی باید گفتمان سازی را سرلوحه کار خود قرار دهد، جلسات باید مصوبه داشته باشد و مصوبات اجرا شود و از ظرفیت های قانونی شورا استفاده نماییم، گره کار و مشکل این است که از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفته ایم، تکمیل و راه اندازی کتابخانه مهندس پیمان در شهر دماوند به تخصیص بودجه استانی و شهرستانی نیاز دارد، استفاده از ظرفیت و فضاهای فیزیکی مساجد و حسینیه ها جهت راه اندازی کارگاه های کارآفرینی و اشتغال زایی ویژه بانوان و اشتغال زنان جویای کار، در راستای تحقق سخنان مقام معظم رهبری همه باید نقش آفرینی کنند و به سهم خود تلاش نمایند، ادارات و دستگاه ها آمار واقعی را ارائه دهند و از آمارسازی بپرهیزند، توسعه اجتماعی، مشارکت اجتماعی را در پی دارد و توسعه اقتصادی سالم را بوجود می آورد

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۳:۳۱