اخبار

مرند: برگزاری جلسه کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان

مرند: برگزاری جلسه کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان
اولین جلسه کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند با موضوع تبیین اولویت فعالیت های فرهنگی شهرستان با محوریت تحقق شعار سال و معرفی سبک زندگی مهدوی (عج) در محل دفتر امام جمعه شهرستان مرند برگزار گردید .

اولین جلسه کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند که با تدبیر امام جمعه معزز شهرستان مرند و در راستای تبیین اولویت فعالیت های فرهنگی شهرستان با محوریت تحقق شعار سال و معرفی سبک زندگی مهدوی(عج)  شهرستان جهت طرح و بررسی در جلسات شورای فرهنگ عمومی و برنامه های فرهنگی، ملی در سال جاری در روز دوشنبه مورخه شانزدهم فروردین سال 1400  برگزار گردید. در ابتدای جلسه سلطانپور دبیر شورا با تبریک آغاز سال جدید و تقارن سال با میلاد امام عصر(عج) و تقدیر از دغدغه های فرهنگی امام جمعه معزز شهرستان و تشکر از درایت ایشان در تشکیل جلسات کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی به عنوان هیئت اندیشه ورز شورای فرهنگ عمومی در جهت  هم افزایی هر چه بیشتر نهادها و ادارات فرهنگی در ارائه طرح، اجرای برنامه های منسجم فرهنگی، مذهبی ابراز امیدواری کرد که با مدیریت رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و توجه به اینکه آغاز و پایان سال 1400 مزین به میلاد امام زمان ( عج) گردیده و با توجه به نامگذاری امسال به نام سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» توسط مقام معظم رهبری، شاهد تدوین و اجرای برنامه های موثر فرهنگی در این خصوص باشیم.

در ادامه امام جمعه محترم شهرستان با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه بحضور مردم در صحنه  را بویژه در کمک های مومنانه در سال 1399 علی رغم تمامی مشکلات اقتصادی و شیوع بیماری کرونا پررنگ دانست. وی سال 1400 را سال مهدوی دانست و آن را فرصت مناسبی برای معرفی شاخصهای منتظران جهت تحقق آرمانهای والای پیامبران از آغاز تا خاتم و ائمه اطهار عنوان نمود وی به لزوم تدوین برنامه های فرهنگی مرتبط با موضوع فوق وتحقق شعار سال به ویژه سلوک و سبک زندگی مهدوی تاکید نمود.

وی استفاده از تجربه سال گذشته کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی را در اجرای برنامه های فرهنگی منسجم و هماهنگ توسط دستگاههای فرهنگی شهرستان  با مشارکت فعالین این عرصه را تاکید نمود.

ایشان محوریت برنامه ها را به شرح ذیل عنوان نمود:

-      وظیفه منتظران مهدوی به خصوص نسل نوجوان و جوان

-      سبک زندگی مهدوی

-      ترویج فرهنگ و تربیت مهدوی با تاسی به قرآن و زندگی اهل بیت (ع)

-      تدوین برنامه های فرهنگی در خصوص ارتقای فرهنگ کار و حمایت از تولید داخلی با الهام از شعار سال

در ادامه فرمانده محترم ناحیه مقاومت سپاه مرند برخی از برنامه های این نهاد را در خصوص دستور جلسه به شرح زیر عنوان نمود:

-      استفاده از ظرفیت بسیج بانوان در خصوص تدوین و اجرای برنامه های مرتبط با کاهش آسیب های اجتماعی ، برگزاری کارگاههای سبک زندگی و تربیت مهدوی ویژه بانوان

-      استفاده از ظرفیت بسیج برادران و اجرای برنامه هایی تحت عنوان سه شنبه های مهدوی

-      برنامه ریزی جهت همایش بزرگداشت 7 سردار شهید و 678 شهید شهرستان مرند با عنوان کنگره زمینه سازان ظهور با استفاده از ظرفیت بسیج دانشجویی ، دانش آموزی ، اصناف و ... 

در ادامه هر کدام از اعضای حاضر پیشنهادات و نظرات خود را ارائه نمودند که برخی از نکات مهم عبارتند از:

-      لزوم توجه به الگوسازی در تدوین برنامه های پیشنهادی

-      توجه به نوجوانان و جوانان

-      تاکید به کار و فکر جمعی در اجرای برنامه های مرتبط

- لزوم توجه به گفتمان فرهنگی با تاکید بر شاخص های جامعه مهدوی

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۳:۰۵
 
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳