اخبار

تصویب سند خانواده در شورای فرهنگ عمومی پیشوا

تصویب سند خانواده در شورای فرهنگ عمومی پیشوا
در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا مبحث فعالیت در حوزه خانواده برای سال جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا، طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا گفت: پس از برگزاری کارگروه سبک زندگی ایرانی و اسلامی و ارسال صورت جلسه آن به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا این نتیجه حاصل شد که نسبت به تنظیم سند خانواده باید اقداماتی صورت بگیرد.

این سند شامل کلیاتی مانند افزایش ازدواج، کاهش طلاق، فرزند آوری، نوع تربیت فرزند توسط والدین، چگونگی استفاده از تجهیزات و امکانات قابل دسترس خانواده مانند شبکه های مجازی و موتور های جستجوی در اینترنت و ... که به منظور جلوگیری از آسیبهای خانواده تنظیم می گردد و زمانی که این سند مشخص شود در موازات و راستای آن اسنادی مثل فعالیت های قرآنی، فرهنگی و هنری نیز باید تنظیم شود و یکی از کارهای عمده در شوراهای فرهنگ عمومی همین تنظیم اسناد است که توسط کارگروه ها تنظیم و تسلیم شورا می شود و پس از تصوین قانون لازم الاجرا در شهرستان است.

حجت الاسلام باقری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا نیز در این نشست گفت: سال 1399 سال بسیار سختی بود و با تمام سختی کارهای معنوی زیادی در آن انجام شد که بخش عمده آن بر دوش کادر درمانی کشور بود و از تمام این پرسنل خدوم و همچنین دستگاه های خدمت گزاری که در این راستا اقدامات ارزنده ای را انجام دادند تشکر و قدر دانی به جا می آورم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بومی خوبی که در شهرستان هست چه از نظر فکری و اندیشه و چه از نظر دارایی های معنوی و مادی و چه از نظر فرهنگی و اجتماعی و... باید به مشکلات رسیدگی کرد و در حد توان آن ها را از پیش رو برداشت و نباید به این فکر بود که همه مشکلات باید در حوزه کلان حل بشود و باید به این امر واقف بود که تلاش باید از حوزه فعالیت خود ما آغاز شود.

رسیدگی به موضوع خانواده قابل بحث است و دارای گستردگی زیادی است و من اعتقاد دارم در یک کشور اگر معضلات خانوادگی حل شود بسیاری از مشکلات فردی و کاری، آسیبهای اجتماعی و سیاسی ما حل خواهد شد.

عباسی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا نیز در این خصوص گفت: تغییر رویه در فرهنگ سازی که در گذشته در بین مردم رواج داشته و موجب رسوب فکری گردیده که فرزند کمتر زندگی بهتر، جای کار دارد و باید در این حوزه کلاسهای مشاوره ای متعددی برگزار شود و همچنین با توجه به تغییر سبک زندگی ها علی الخصوص تاثیر زن در خانواده، در این خصوص نیز جای کار هست و باید در این حوزه ها اقداماتی از سوی دستگاه ها صورت بگیرد.

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ۰۹:۳۲