اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان:

همدلی و همکاری در حوزه مدیریت فرهنگی رمز موفقیت است

همدلی و همکاری در حوزه مدیریت فرهنگی رمز موفقیت است
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان در جلسه شورای اداری استان گفت: همدلی و همکاری در اجرای فعالیت‌های حوزه فرهنگی، هنری، رسانه و قرآنی رمز موفقیت به شمار می‌رود.

 به گزارش شورای فرهنگ عمومی کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین جلسه شورای اداری سال ۹۹ که با حضور معاونین, روسای ادارات شهرستان و روسای گروه‌های ستادی برگزار شد، اظهار داشت: مدیران و متولیان فرهنگ و هنر در این شرایط و وضعیت قرمز کرونایی به همدلی و همکاری با همدیگر و اهالی فرهنگ و هنر از هر زمان دیگر بیشتر نیاز دارند.

 

وی در این جلسه که با هدف بررسی عملکرد سال‌جاری و برنامه‌ریزی برای سال آینده برگزار شد، اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا موجب عدم برگزاری بیشتر برنامه‌ها به روال سال‌های گذشته شد و همین امر موجب اهمیت فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه را دوچندان کرد.

 

وی افزود: اگرچه شیوع ویروس کرونا به همه کسب و کارها لطمه زد اما حوزه فرهنگ و هنر به ویژه کسب و کارهای مربوط به اهالی فرهنگ، هنر، رسانه‌ای و قرآنی بیش از همه متضرر شدند.

 

مدیرکل فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: وزارت متبوع از طریق صندوق اعتباری هنر با اعطای هنر کارت و اعطای تسهیلات بانکی کم بهره از طریق سایت تحفه و همچنین استانداری نیز با اعطای تسهیلات بانکی از طریق سایت کارا بخشی از این ضررها و خسارت‌ها را جبران کرده است اما در واقع کافی نیست.

 

 رستمی ضمن قدردانی از همه همکاران و روسای شهرستانی در طولی سالی که با بحران کرونا روبرو بودیم، اذعان داشت: با وجود محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، برنامه‌های فرهنگی و هنری مفید و موثری در سطح شهرستان‌ها برگزار شد اما اطلاع‌رسانی این برنامه‌ها مغفول مانده است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان اعلام کرد: زیرپرتال‌های ادارات شهرستانی فرصت مناسبی را فراهم کرده است، که به نحو مقتضی برای همه امور از آن استفاده کرد لذا باید این زیرپرتال‌ها برای برگزاری نمایشگاههای مجازی هنرهای تجسمی، عکاسی و موارد دیگری که قبلا در گالری‌ها برگزاری می‌شد فراهم شود.

 

در ادامه این جلسه هرکدام از معاونین و روسای شهرستانی به چالش‌ها و مشکلات موجود در حوزه کاری خویش با ارائه گزارشات مقایسه‌ای پرداختند.

 

از مهمترین چالش‌های پیشروی شهرستان‌ها، کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه روابط عمومی و مدیریت زیرپرتال‌ها و کمبود امکانات سخت‌افزاری فناوری اطلاعات، نبود وسایط نقلیه در همه شهرستان‌های تابعه، کمبود اعتبارات حوزه فرهنگی و تعمیر و تجهیز، بدهکاری بعضی از برنامه‌های فرهنگی و هنری همچنین بدهی حامل‌های انرژی آب، برق و گاز در همه شهرستان‌های تابعه از جمله مهمترین چالش و کمبودهای این حوزه بود.

 

معاونین هر حوزه نیز با ارایه مستندات به رتبه‌بندی شهرستان‌های در امور هنری، شامل تاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و در امور فرهنگی نیز اهتمام به فعالیت‌های مربوط به کانون‌های آگهی و تبلیغات، چاپخانه‌ها و امور موسسات فرهنگی و هنری، در حوزه قرآن و عترت و امور مساجد و نماز نیز آمارهای مربوط به هرشهرستان ارایه و نارسایی‌ها و توانمندی‌ها هر شهرستان به سمع و نظر حاضرین در جلسه رسید.

 

در حوزه اطلاع‌رسانی و مدیریت زیرپرتال‌های شهرستانی ضمن ارایه آمار تعداد اخبار درج شده در زیرپرتال‌های شهرستانی از سوی مدیر روابط عمومی اداره‌کل و اهتمام به راه‌اندازی کانال خبررسان مجاز از جمله خبررسان «وفا» برای اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای شهرستانی و معرفی فردی توانمند از هر شهرستان برای آموزش نحوه درج اخبار و گزارشات تصویری و خبری در زیرپرتال‌ها و همچنین مقرر شد برای هر شهرستان صفحه اینستاگرام به منظور انعکاس فعالیت‌های فرهنگی و هنری و قرآنی هر شهرستان راه‌اندازی شود.

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۵۹