اخبار

نماینده ولی فقیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران: مقابله با جنگ نرم نیازمند ابراز فرهنگی مناسب است

نماینده ولی فقیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران: مقابله با جنگ نرم نیازمند ابراز فرهنگی مناسب است

نماینده ولی فقیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران: مقابله با جنگ نرم نیازمند ابراز فرهنگی مناسب است
دست‌یابی به موفقیت در جنگ نرم نیز بدون بهره‌مندی از ابزار فرهنگی میسر نخواهد بود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی ظهر روز(۲۷اسفند) در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال ۹۹ با بیان اینکه در بحث فضای مجازی برخوردهای سلبی  و ایجابی هر دو لازم است البته اولویت با برخورد ایجابی است، اظهار کرد: اگر واقعا قبول داریم در یک نبرد رسانه ای هستیم مثل هر جنگ دیگر ابزار لازم است شبکه های اجتماعی داخلی، اینترنت ملی و... لازم داریم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه از نظر سلاح و تسلیحات نظامی ویژه جنگ سخت به گونه ای پیشرفت کردیم که دشمن قدرت مقابله با ما را ندارد، افزود: به طور قطع دست‌یابی به موفقیت در جنگ نرم نیز بدون بهره‌مندی از ابزار فرهنگی میسر نخواهد بود.
 
آیت الله محمدی لائینی به توصیه مقام معظم رهبری مبنی براینکه علاج مشکلات کشور قوی شدن است  اشاره کرد و گفت: چرا در فضای مجازی قوی نشدیم.
 
وی به اقبال مردم به شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: خیلی ها به خاطر نقص فنی از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده نمی کنند؛ در رسانه ای که اختیار دست بیگانگان است چه می توانیم بکنیم؟، در داشتن اینترنت داخلی باید قوی شویم.
 
آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه به طور نمونه در بحث تولید گوشت سفید موفق عمل کردیم و بی نیاز از واردات هستیم اما متاسفانه سیاست واردات در این حوزه در حال اجراست، خاطرنشان شد: متاسفانه مسئولین اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری را مورد توجه قرار نمی دهند و جدی نمی گیرند.
 
وی در ادامه برضرورت بازبینی شرح وظایف شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: ارزیابی از عملکرد این شورا نیز در دستور کار باشد.
 
وی با تاکید  بر اینکه در جلسات آتی شورای فرهنگ عمومی مازندرن حضور اعضای اصلی این شورا الزامی می باشد، خواستار تشکیل کارگروه عملیات روانی ذیل این شورا شد.
 
آیت الله لائینی با بیان اینکه برای کاهش آسیب های فضای مجازی باید تولید محتوا به صورت گروهی انجام شود، افزود: ایجاد زیرساخت برای بازنشر تولید محتوا در فضای مجازی با هدف مصون سازی کاربران اینترنتی الزامی است.
 
وی اذعان کرد: اجازه ندهیم در عرصه فرهنگی قبح شکنی شود، از ناحیه دیدبان های فرهنگی باید نظارت لازم انجام شود.
 
آیت الله محمدی لائینی با تاکید براینکه برای رفع مشکلات فرهنگی کشور باید سیاست قوی شدن را جدی بگیریم، بیان کرد: ایران در مصرف پارچه چادر مشکی بالاترین مصرف دنیا را دارد. ایران درسال ۹۰میلیون متر مربع مصرف چادر مشکی دارد اما متاسفانه ۸۰درصد مصرف وارد می شود در سال جهش تولید فقط ۱۰میلیون مترمربع تولید داخلی داریم و این زیبنده جامعه اسلامی نیست.

 

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۰۹
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران |