اخبار

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اردبیل:

شورای فرهنگ عمومی در حل معضلات اجتماعی تاثیرگذار است

شورای فرهنگ عمومی در حل معضلات اجتماعی تاثیرگذار است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: شورای فرهنگ عمومی، اساساً با توجه به ساختار تعریف شده ای که دارد در حل معضلات اجتماعی میتواند نقش بسزایی ایفا کند.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، نشست جمع بندی مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستانهای استان اردبیل با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، مشاور استاندار در حوزه روحانیت، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و رؤسای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار گردید.

در این نشست، عبدالله بحرالعلومی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی سالجاری در شهرستانها بصورت مستمر برگزار شده و استاندار محترم نیز در سفرهای دوره ای به شهرستانها در جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستانها حضور یافته است.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی، اساساً با توجه به ساختار تعریف شده ای که دارد در حل معضلات اجتماعی میتواند نقش بسزایی ایفا کند که از این تأثیرگذاری باید به نحو احسن استفاده نمود.

بحرالعلومی تصریح کرد: هنر بعنوان مؤلفه ای تأثیرگذار، در حل معضلات و آسیب های اجتماعی میتواند تأثیرات شگرفی داشته باشد و با برنامه ریزیهایی که صورت گرفته است مسائل مختلف اجتماعی و بخصوص صیانت از خانواده در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

محمد سیمزاری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این نشست گفت: نقش فرهنگ و هنر در حل مسائل اجتماعی بر هیچ کسی پوشیده نیست و دغدغه های فرهنگی و اجتماعی استاندار محترم کمتر از دغدغه های اقتصادی و عمرانی نبوده و نیست.

وی افزود: تلاش بر این است تمامی برنامه های فرهنگی و هنری شهرستانها از طریق شورای فرهنگ عمومی تصمیم گیری و مصوب گردد و اعتبارات لازم نیز از طریق شورا حل گردد.

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین عزیزی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار و مشاور استاندار در حوزه روحانیت، اشاره به ضرورت داشتن نگاه عملیاتی و تخصصی در برنامه های فرهنگی و هنری کرده و گفت کارگروه های متعددی در زمینه های مختلف در شورای فرهنگ عمومی شهرستانها فعال گردیده و به بررسی مسائل و مشکلات مختلف اجتماعی خواهند پرداخت.

در ادامه نشست رؤسای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای استان که دبیران شورای فرهنگ عمومی آن شهرستان نیز هستند به ارائه گزارش در خصوص شورای فرهنگ عمومی سالجاری پرداختند.
۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۰:۴۳
دبیرخانه شورا |